سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۷ فقره تخلف زیست محیطی در زنجان ثبت شد

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال ۹۷ فقره تخلف زیست محیطی در استان ثبت شد، گفت: ۱۰۱ متخلف در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

اسماعیل قلی زاده  فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان با بیان اینکه ۹۷ فقره تخلف زیست محیطی طی سه ماهه اول امسال در زنجان ثبت شد گفت: طی مدت یاد شده ۱۰ قبضه سلاح غیرمجاز شکاری و ۱۳ قطعه کبک از صیادان کشف شده است.

وی ادوات و وسایل کشف شده، در مدت یاد شده را ۴۰ مورد شامل تور زنده گیری پرنده و ماهی و فشنگ دوربین چشمی پروژکتور عنوان کرد و گفت: در این مدت تخریب و تصرف اراضی ملی ۷۴ مورد به میزان ۵۱۱ هکتار بوده است.

این مسوول ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال ۲ مورد آتش سوزی به میزان ۹.۲ هکتار به وقوع پیوسته و همچنین تعداد پرونده های قضایی مختومه و در جریان به ترتیب ۱۴ و ۵۴ فقره بوده است.

وی اظهار داشت: طی خرداد سال جاری شمار اخطاریه های زیستی محیطی ۱۰ مورد و تخریب و تصرف اراضی ملی به میزان ۲۵ هکتار گزارش شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان با بیان اینکه محیط‌بانان استان زنجان به صورت شبانه روزی مشغول رصد و پایش منطقه هستند، ادامه داد: با هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست شامل شکار و صید غیرمجاز، تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع و حمل غیرمجاز اشجار، برداشت های غیرمجاز و آلودگی خاک، آب و هوا مطابق قانون برخورد خواهد شد.

به گفته قلی زاده، مناطق حفاظت شده سرخ‌آباد و انگوران، سه منطقه شکار ممنوع فیله‌خاصه، خرمنه‌سر و خراسانلو و پناهگاه حیات وحش انگوران، محل امنی برای حیات وحش زنجان است.

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.