سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تجهیزات ویژه

مدیر کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان نیازمند راه اندازی یک واحد سیار اتوبوس در مناطق بدون پایگاه ثابت انتقال خون است.

ذاکر سعیدی نژاد گفت: به غیر از مرکز استان ۲ پایگاه انتقال خون در دهدشت و دوگنبدان در حد خونگیری است و بقیه شهرستان ها به خصوص شهرستان بهمئی و دیگر مناطق دوردست استان نیازمند اتوبوس خونگیری هستند.

مدیر کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ساختمان پایگاه خون در دهدشت و دوگنبدان امانی است افزود: خونگیری در این پایگاهها به دلیل نبود آزمایشگاه، به یاسوج ارسال می شوند و برای انجام آزمایش های پیشرفته به شیراز ارسال می شوند و نیازمند توسعه و تجهیز آزمایشگاه های اولیه هستند.

وی به ضرورت تامین و تکمیل پایگاه انتقال خون یاسوج برای فرآوری های خونی اشاره کرد و ادامه داد: تکمیل و تجهیز ساختمان مرکز استان نیازمند اعتبارات لازم است که بتوانیم نیازمندی های خونی را به هنگام تامین کرد.

سعیدی نژاد به چالش های و کمبودهای نوسان برق انتقال خون استان اشاره کرد و گفت: خون مانند نوزاد است که نیازمند مراقبت های پایدار و دقیق است و در صورت نوسان برقی، فرآورده های خونی و تجهیزات از بین می روند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.