سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمینه ورود دانش بنیان‌ها برای احیای دشت قزوین فراهم شود

استاندار قزوین گفت: برای احیای دشت قزوین و افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی باید مقدمات ورود شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی و آب به استان فراهم شود.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه اقتصاد دانش بنیان استان گفت: در کارگروه‌های ذیل این ستاد باید موضوعات به صورت بومی و قابل وصول دنبال شود و تمامی دستگاه‌ها نماینده تام الاختیار و ثابت معرفی کنند.

وی افزود: برای بهره وری هرچه بیشتر کارگروه‌ها مزیت‌های استان در حوزه‌های مختلف شناسایی و فقط بر همان مزیت‌ها تمرکز شود و اینگونه نباشد که در یک کارگروه چندین موضوع به صورت همزمان دنبال شود و در نهایت هیچکدام از آنها به خروجی نرسد.

اعلایی گفت: افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان قزوین با اولویت ورود بخش خصوصی یکی از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد و معاونت اقتصادی استاندار با برگزاری جلساتی این مهم را محقق نماید.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: ساختمان تاریخی جهاد کشاورزی باید تبدیل به مجموعه‌ای برای مدیریت دانش بنیان آب و کشاورزی با مدیریت پارک علم و فناوری شود و به نوعی این مجموعه که نماد قدمت و اصالت قزوین است به محلی برای رفت و آمد شرکت‌های دانش بنیان و بهره وری فعالیت‌های کشاورزی شود.

اعلایی گفت: موضوعات دانش بنیان علی رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب مغفول و مظلوم است در صورتی که بسیار تأثیرگذار و ارزش افزوده فوق العاده ای را برای اقتصاد ایجاد می‌کند و هرچه قدر که در این زمینه ورود بیشتری داشته باشیم با موفقیت‌های بیشتری همراه خواهیم شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.