سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه کرمانشاه به دست مردم براساس حرکت شتابنده

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه کرمانشاه باید به دست کرمانشاهیان ساخته شود، گفت : این به معنای نگاه قوم‌گرایی نیست، بلکه معتقدم مردم کرمانشاه می‌توانند براساس داشته‌هایشان یک حرکت شتابنده را برای توسعه استان رقم بزنند.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز (۱۰ تیر) در نشست خبری، با اشاره به فراز و نشیب‌هایی که مردم کرمانشاه طی دهه‌های گذشته پشت سرگذاشته اند، گفت : مردم این استان طی ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی فراز و فرود‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: طی این چهار دهه مردم کرمانشاه مجموعه تحولاتی خوشایند و ناخوشایند را دیده و تجربه کرده اند که روی زندگی آن‌ها تاثیر گذاشته است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه همه این تحولات جزیی از شناسنامه تاریخی مردم کرمانشاه است، افزود: با ارجاع به این گذشته و آنچه که داشته‌ایم و شرایط فعلی استان، می‌توانیم رویکرد‌هایی را پیش روی توسعه استان ترسیم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در یک رویکرد تاریک و تلخ می‌توان به کرمانشاه به عنوان استانی با یکسری ویژگی‌های ناراحت کننده نگاه و آن را معرفی کرد و در رویکرد دیگر می‌شود از این واقعیت‌ها فاصله بگیریم و تصویری ذهنی و غیرواقعی از استان ارائه دهیم که اقناع کننده نباشد که البته هر دوی این رویکرد‌ها مورد قبول نیست.

استاندار کرمانشاه به رویکرد سومی که می‌تواند کرمانشاه را در مسیر توسعه قرار دهد اشاره کرد و گفت: در این رویکرد در کنار مشکلات و مسائل زیادی که در استان با آن مواجه هستیم، با نگاهی واقع بینانه ظرفیت‌ها و فرصت‌های آن دیده می‌شود و باید غنیمت شمرده شود. 

وی ادامه داد: ما متناسب با رویکردی که انتخاب می‌کنیم آینده استان خود را می‌سازیم، بنابراین با یک رویکرد منصفانه و واقع گرایانه می‌توانیم در این مسیر گام برداریم.

صحرایی گفت: پس از اینکه ظرفیت‌های استان را شناسایی کردیم، باید از نیرو‌های دلسوز برای تحقق اهدافمان استفاده کنیم و در این راه معتقدم کرمانشاه باید به دست کرمانشاهیان ساخته شود که البته این به معنای نگاه قوم گرایانه نیست.

وی تصریح کرد: باور داریم که ما مردم کرمانشاه می‌توانیم براساس آنچه که داشته ایم و آنچه که داریم، یک حرکت شتابنده را برای استان تعریف کنیم.

ظرفیت‌های مهم استان کرمانشاه را شناسایی کرده ایم

استاندار کرمانشاه شرط حرکت برای رسیدن به یک سرنوشت بهتر در استان را اقدامات عالمانه و مجاهدانه دانست و افزود: باید عالمانه شرایط و ظرفیت‌های خود را بشناسیم، درک کنیم و مسیر آن را طراحی کنیم و در ادامه برای رسیدن به آن مجدانه و مجاهدانه تلاش کنیم.

وی گفت: برای رسیدن به یک خط مشی عالمانه، پنج مرجع تصمیم ساز را پیش روی خود قرار دادیم که شامل مصوبات سفر مقام معظم رهبری، مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱، برنامه و بودجه ۱۴۰۲ و سوالات ۱۰ گانه‌ای است که از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی پرسیده ایم.

صحرایی یادآورشد: از مجموع نتایجی که از بررسی و مطالعات روی این پنج مرجع داشتیم به این نتیجه رسیدیم که باید روی تقویت حوزه‌هایی همچون صنایع، کشاورزی و ملحقات آن، منابع طبیعی، مرز، معادن و ... کار کنیم.

وی اضافه کرد: در این مطالعات یک ویژگی مهم دیگر هم بدست آمد که مقام معظم رهبری هم در سفر به استان روی آن تاکید داشته اند که آن موضوع گردشگری است.

استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه گردشگری یکی از ظرفیت‌های خوب استان است، افزود: توجه بیشتر و بهتر به میراث فرهنگی و گردشگری نمونه‌ای از مدیریت عالمانه در استان خواهد بود.

وی تاکید کرد: وقتی با یک نگاه عالمانه ظرفیت‌های استان را شناختیم و به یک جمع بندی در مورد آن‌ها رسیدیم، با یک حرکت مجاهدانه برای تحقق آن‌ها قدم بر می‌داریم .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.