سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت‌های غیرمجاز عامل بروز تنش آبی

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک گفت: برداشت‌های غیرمجاز از شبکه آب آشامیدنی، یکی از عوامل اصلی بروز تنش آبی در برخی نقاط روستا‌های این شهرستان است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان، طی هفته گذشته بیش از ۱۵ مورد انشعاب غیر‌مجاز در سطح این شهرستان شناسایی، قطع و پرونده افراد متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

 غلامحسین لکزائیان‌پور  مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک در این خصوص بیان داشت: متاسفانه با وجود برگزاری جلسات و همایش‌های مختلف در مراکز بخش‌ها در خصوص ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب و عدم برداشت آب از شبکه جهت مصارف غیر شرب، در پایش‌های صورت گرفته از سطح روستا‌ها و شبکه‌های توزیع آب توسط اکیپ‌های اجرائیات، موارد زیادی از انشعابگیری‌های غیرمجاز در سطح شهرستان شناسایی شده‌اند.

 وی افزود: در حال حاضر دو اکیپ اجرائیات در سطح شهرستان، هر روز در حال پایش خطوط لوله و شبکه‌های توزیع آب جهت شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز آب هستند.

 وی ادامه داد: بعضاً مشاهده می‌شود بعضی از افراد با واحد اجرائیات امور آبفای زهک همکاری نمی‌کنند و از بازدید میدانی اکیپ‌های اجرائیات از مراکز مشکوک به وجود انشعاب غیرمجاز جلوگیری بعمل می‌آورند، در حالی که بازدید این اکیپ‌ها با مجوز قانونی و هماهنگی با دادستان و نیروی انتظامی شهرستان صورت می‌گیرد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک بیان کرد: با توجه به شرایط آبی منطقه سیستان و گرمای طاقت‌فرسا و تبخیر شدید و در نتیجه مصرف بالای آب و کمبود منابع آبی، با افراد متخلف که اقدام به برداشت غیرمجاز آب از شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی می‌کنند، برخورد شدیدی صورت خواهد گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.