سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس OpenAI: فناوری هوش مصنوعی باید نظارت شود

رئیس شرکت هوش مصنوعی OpenAI گفت: فناوری هوش مصنوعی باید نظارت شود.

کارشناسان فناوری در اجلاس اخیر فناوری بلومبرگ در سانفرانسیسکو، نگرانی خود را در مورد قابلیت‌های رو به رشد هوش مصنوعی به عنوان یک "تهدید" ابراز کردند.

سام آلتمن، مدیر عامل شرکت OpenAI، اذعان کرد: نیاز به نظارت دقیق بر این فناوری به دلیل ادامه پیشرفت‌های بزرگ در این زمینه وجود دارد. در حالی که هوش مصنوعی ممکن است در برخی عرصه‌ها مفید باشد، موارد زیادی نیز با خطراتی مرتبط هستند که به احتمال زیاد زیان بار است.
 
آلتمن در اجلاس فناوری اخیر در سانفرانسیسکو گفت: ما در حال کار با فناوری خطرناکی هستیم که می‌تواند به روش‌های بسیار خطرناک مورد استفاده قرار گیرد.
 
پیش از این، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد گفته بود که هوش مصنوعی به تهدیدی برای جهان تبدیل شده است که کمتر از تهدید ناشی از جنگ هسته‌ای نیست.
 
گوترش افزود: کارشناسان و دانشمندان باید از مسئولان در جهان بخواهند که گام‌های عملی را برای مقابله با خطرات ناشی از هوش مصنوعی بردارند؛ چرا که هوش مصنوعی با همان اندازه برای انسان خطر دارد که جنگ هسته‌ای برای آن دارد.
 
گوترش نسبت به عدم رسیدگی به این موضوع در سطح لازم هشدار داد و افزود: باید این هشدار‌ها را جدی بگیریم.
 
اظهارات گوترش همزمان با اظهارات اریک اشمیت، مدیر عامل سابق شرکت آمریکایی "گوگل" که گفته بود هوش مصنوعی یک "تهدید وجودی" است، مطرح شد.

منبع: اسپوتنیک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.