آمریکا از کارشناسان درخواست کرده است تا به مقابله با خطرات هوش مصنوعی کمک کنند.

دولت آمریکا از افراد واجد شرایط خواسته است تا در یادگیری نحوه استفاده از فرصت‌ها و غلبه بر چالش‌های مرتبط با هوش مصنوعی کمک کنند.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد که موسسه ملی استاندارد‌ها و فناوری (NIST) در حال راه اندازی یک گروه کاری عمومی برای فناوری‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند محتوا از جمله متن، تصاویر، ویدئوها، موسیقی و نماد‌ها را ایجاد کند. این گروه همچنین به این مؤسسه کمک خواهد کرد تا دستورالعمل‌های کلیدی را که سازمان‌ها می‌توانند برای مقابله با خطرات ناشی از فناوری هوش مصنوعی مولد دنبال کنند، توسعه دهد.

این گروه متشکل از داوطلبانی است که دارای تخصص فنی از بخش خصوصی و دولتی هستند و از طریق یک فضای کاری مشترک آنلاین با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این گروه در مورد نحوه استفاده از چارچوب مدیریت ریسک هوش مصنوعی با هدف حمایت از توسعه فناوری هوش مصنوعی مولد اطلاعات جمع‌آوری خواهد کرد.

انتظار می‌رود این گروه از تست‌ها و ارزیابی‌های مرتبط با هوش مصنوعی پشتیبانی کند. با این حال، هدف بلندمدت آن کشف فرصت‌هایی برای چگونگی استفاده از هوش مصنوعی مولد برای حل فوری‌ترین مشکلات زمان ما مانند مشکلات مربوط به سلامت، تغییرات آب و هوا، و در کل محیط زیست است.

ریموندو در بیانیه‌ای تصریح کرد: پرزیدنت بایدن به وضوح گفته است که ما باید برای استفاده از پتانسیل گسترده و در عین حال مدیریت خطراتی که هوش مصنوعی برای اقتصاد، امنیت ملی و جامعه ما ایجاد می‌کند، تلاش کنیم. چارچوب مدیریت ریسک هوش مصنوعی NIST که اخیراً منتشر شده است می‌تواند به کاهش پتانسیل آسیب ناشی از فناوری‌های AI Generative کمک کند.

دولت آمریکا در تلاش است تا با سرعت پیشرفت فناوری مولد هوش مصنوعی همگام شود؛ در همین راستا اداره ملی ارتباطات و اطلاعات در ماه آوریل درخواست کرد تا کارشناسان نظرات عمومی خود را در مورد مقررات احتمالی که خالقان هوش مصنوعی را مسئول می‌سازد، ارائه دهند.

کاخ سفید همچنین از کارگران آمریکایی خواست تا نحوه استفاده از ماشین ابزار در محل کار خود را به اشتراک بگذارند. سپس در ماه ژوئن، تد لیو (نماینده کالیفرنیا) و کن باک، نماینده جمهوری کو، قانونی را ارائه کرده اند که یک هیئت ۲۰ نفره برای مطالعه راه‌های کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی هوش مصنوعی و در عین حال حفاظت از آمریکا ایجاد کنند.

این قانون پس از سخنرانی برد اسمیت، معاون مایکروسافت و رئیس آن در واشنگتن دی سی، تصویب شد. او از دولت فدرال ایالات متحده خواست تا یک آژانس جدید با تمرکز بر تنظیم هوش مصنوعی ایجاد کند.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۵ تير ۱۴۰۲
هوش مصنوعی باید توسط چند تا هوش مصنوعی دیگه کنترل بشه