سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه گردشگری استان کرمانشاه با عراق نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌ها

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت : برای توسعه گردشگری استان با کشور عراق به ویژه اقلیم کردستان باید از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه استفاده کرد.

داریوش فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت : ارتباط بین فعالان گردشگری کرمانشاه با اقلیم کردستان عراق از اولویت‌های این اداره کل است که امیدواریم این ارتباط منجر به جذب گردشگران بیشتر به استان شود.

وی با اشاره به داشتن ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق و داشتن مناسبات نزدیک فرهنگی بین اقلیم و استان کرمانشاه اضافه کرد: استان کرمانشاه دارای گذرگاه‌های مرزی متعددی با عراق است که به ویژه در بحث جذب گردشگر و دایر کردن بازارچه‌های صنایع دستی در این گذرگاه‌ها نتوانسته ایم موفق عمل کنیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه ظرفیت بسیار بالایی در حوزه توسعه مناسبات گردشگری میان دو طرف وجود دارد یادآور شد: بسیاری از گردشگران عراقی به ویژه در بحث گردشگری سلامت به شهرهایی، چون مشهد، شیراز و اصفهان سفر می‌کنند در حالیه این امکان وجود دارد تا این دسته از گردشگران عراقی با هزینه‌های بسیار کمتری به راحتی به استان کرمانشاه سفر کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: بازگشایی بخش مسافری مرز شوشمی بتواند موجب توسعه هرچه بیشتر حوزه گردشگری استان کرمانشاه شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.