سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت بیش از ۱۱ هزار درخواست در درگاه ملی صدور مجوز‌ها

۱۱ هزار و ۳۶۳ درخواست کسب و کار از خراسان جنوبی تاکنون در درگاه ملی صدور مجوز‌ها ثبت شده است.

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی امروز در برنامه پرسمان صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: ۳۸ درصد این درخواست‌ها معادل ۴ هزار و ۳۵۱ فقره منجر به صدور مجوز کسب و کار شده است.

او یکی از دلایل عدم صدور مجوز برای بیشتر درخواست کنندگان را بارگذاری نشدن مدارک در موعد مقرر دانست و افزود: برخی از متقاضیان ۲۴ ساعت برای بارگذاری اطلاعات و مدارک فرصت دارند و موفق نشده اند در زمان مشخص شده این اطلاعات را در سامانه بارگذاری کنند.

ذاکریان بیان کرد: صدور مجوز کسب و کار برای مشاغل خرد و خانگی در کمتر از سه روز صادر می‌شود و برای سایر مشاغل به دلیل زمان بر بودن استعلام‌ها و تأیید صلاحیت و توجیه اقتصادی طرح‌ها ممکن است تا سه ماه هم طول بکشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: بیشترین درخواست صدور مجوز کسب و کار در خراسان جنوبی مربوط به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۲ هزار و ۴۸۰ درخواست است که تاکنون بیش از ۴۴ درصد این درخواست‌ها منجر به صدور مجوز شده است.


بیشتر بخوانید


ذاکریان افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هزار و ۴۵۳ درخواست و ۶۷ درصد صدور مجوز، اداره کل صنعت، معدن و تجارت با ۷۷۵ درخواست و ۱۷ درصد صدور مجوز در جایگاه‌های دوم و سوم درخواست مجوز‌های کسب و کار در استان قرار دارند.

او با اشاره به اینکه درگاه ملی مجوز‌ها فرایند ایجاد کسب و کار‌ها را تسهیل کرده است ادامه داد: ممکن است برخی دستگاه‌ها از پیوستن به سامانه صدور مجوز‌های کسب و کار خودداری کنند که برخورد قضایی و قانونی با دستگاه‌های متخلف صورت می‌گیرد.

درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir هم‌اکنون به سامانه شکایت مجهز شده است و متقاضیان در صورتی که دستگاه صادر کننده در صدور مجوز، تأخیر یا شرط و مدرکی بیش از موارد مصرح در درگاه ملی مجوز‌ها را مطالبه کند، متقاضی مجوز می‌تواند از طریق دکمه شکایت در درگاه ملی مجوزها، به طور کاملاً غیرحضوری و بدون کاغذ، شکایت خود را برای رسیدگی مطرح کند که در صورت ذی‌حق بودن، مجوز رأسا صادر می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.