سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند امروز بازار سرمایه تحت تاثیر چه اخباری بود؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: در معاملات امروز ۱۴۴ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار خارج شد.

آسایش گفت: امروز شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۲۷ هزار واحدی و درصد تغییرات ۱.۲۵ درصدی مثبت در ارتفاع ۲ میلیون ۱۸۹ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۷ هزار واحدی و درصد تغییرات ۰.۹۸ درصدی مثبت به تراز ۷۵۰ هزار و ۲۵۲ واحد رسید.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، امروز حجم معاملات سهام و حق تقدم‌ها حدود ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم بوده و ارزش معاملات حدود ۷ هزار و ۶۵ میلیارد تومان ثبت شده است. سرانه خرید افراد حقیقی امروز ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سرانه فروش افراد حقیقی ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود.

او می‌گوید: در معاملات امروز ۱۴۴ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار خارج شد و در نهایت ۴۷۰ شرکت به عبارتی ۶۴ درصد بازار کار خود را مثبت به پایان رساندند و ۳۶ درصد بازار موقعیت منفی را شاهد بودند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز مهم‌ترین تاثیر را خبر بحث افزایش نرخ دلار مربوط به گروه پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها بر بازار داشتند روند نرخ دلار، خبر خارجی منفی از جمله دیگر موارد اثر گذار بر روند بازار سرمایه امروز بودند، اما در کل بازاری مثبت و متعادل را شاهد بودیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.