سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح قرارگاه اجتماعی زندان در استان قزوین

 قرارگاه اجتماعی زندان برای نخستین بار در کشور در ساختمان دادگستری کل استان قزوین افتتاح شد.

علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: همزمان با سومین روز از هفته قوه قضائیه به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی، قرارگاه اجتماعی زندان در استان قزوین راه اندازی شد.
 
وی ادامه داد: این قرارگاه با هدف جذب خیران و فعالان اجتماعی استان و استفاده از توانمندی آنان برای حمایت از زندانیان و خانواده آنان در حوزه‌های آزادسازی زندانیان، مسکن، درمان و امرا معاش راه اندازی شده و در قالب چهار کارگروه؛ بازاجتماعی کردن زندانیان، کارگروه حمایت از خانواده زندانیان، کارگروه کاهش جمعیت کیفری و کارگروه اشتغال و حرفه آموزی مطابق با اهداف سند تحول قضائی تشکیل شده است.
 
رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: دادستان‌های حوزه‌های قضایی، رؤسای زندان‌های استان و کانون اصلاح و تربیت از اعضای این کارگروه‌ها می‌باشند.
 
شعبانی افزود: تعدادی از دستگاه‌های اجرایی در زمینه حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها تکالیف قانونی بر عهده دارند و برخی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز باید در راستای اجرای سیاست‌های اجتماعی خود با این کارگروه همکاری کنند.
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با ایجاد این قرارگاه گامی مؤثر و کارآمد برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در سایه گسترش امنیت عمومی در جامعه برداشته شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.