سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۶۰ درصدی پرونده‌های مربوط به جرایم نیرو‌های نظامی

دادستان نظامی استان کرمانشاه، از کاهش ۶۰ درصدی پرونده‌های مربوط به جرایم نیرو‌های نظامی خبر داد و گفت : ۹۰ درصد مجرمین جامعه هدف اتفاقی هستند که براثر ناآگاهی و عدم شناخت قانون مرتکب جرم شده‌اند.

سید سعید موسوی دادستان نظامی استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه، گفت : صیانت از کرامت انسانی، تلاش در راستای برقرار نظم، تحقق حقوق شهروندان، دفاع از حق مظلوم در برابر ظالم به عنوان رسالت در اولویت برنامه‌کاری دادسری سازمان قضایی نیرو‌های مسلح قرار دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اهمیت کار سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، افزود: معظم‌له می‌فرماید؛ کار در سازمان قضایی بسیار مهم است، ولی باید با تدبیر عمل شود.

دادستان نظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه جامعه هدف ما نیرو‌های مسلح هستند، گفت: دنیا از ارتکاب جرم نیرو‌های مسلح خوشحال می‌شوند، لذا تکلیف داریم علاوه بر اینکه به جرم این افراد رسیدگی کنیم مانع از شادی دشمن هم شویم.

موسوی خاطرنشان کرد: کار در دستگاه قضایی نیرو‌های مسلح کرمانشاه با توجه به وضعیت استراتژیکی استان، همجواری با کشور بحران‌زده عراق و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک، تنوع قومی، قبیله‌ای و مذهبی به مراتب در مقایسه با دیگر استان‌ها سخت‌تر شده است.

وی تصریح کرد: همه نوع پرونده‌ای را از جرائم نظامی و انتظامی در دستگاه قضایی داریم که علی‌رغم افزایش جرم در سطح جامعه استان با کاهش پرونده‌های ورودی به سازمان قضایی روبه رو است.

مدعی‌العموم سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کرمانشاه با ارائه آماری، ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تا سه ماه سپری شده از سال‌جاری، کاهش ۶۰ درصدی پرونده‌های مربوط به جرایم نیرو‌های نظامی را داشته‌ایم و ۹۰ درصد مجرمین جامعه هدف هم اتفاقی هستند که براثر ناآگاهی و عدم شناخت قانون مرتکب جرم شده‌اند.

وی گفت: جرایم کارکنان وزارت اطلاعات، رسیدگی به جرم فرد نظامی با غیرنظامی، جرایم مرتبط با سلاح و مهمات نیرو‌های مسلح، جرایم امنیتی کارکنان نیرو‌های مسلح، جرایم اسرای خارجی در کشور جمهوری اسلامی ایران اعم از عمومی و نظامی، جرایم اسرای نظامی در خارج کشور اگر مربوط به نظامی باشد در سازمان قضایی رسیدگی می‌شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.