سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌ریزی برای ایجاد دهکده‌های تندرستی در گلوگاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برنامه‌ریزی برای احداث دهکده‌های تندرستی در گلوگاه خبر داد.

برزگر مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به گردشگری تندرستی که یکی از برنامه‌های مهم در دنیاست، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و طبیعت شهرستان گلوگاه می‌توانیم در حوزه دهکده‌های تندرستی برنامه‌ریزی کنیم.

او با اشاره به اینکه این شهرستان به عنوان دروازه ورودی به استان مازندران که در شرایط فعلی به عنوان مسیر گردشگری است، افزود: با تلاش همه همکاران ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان را به بالفعل تبدیل می‌کنیم.

برزگر با بیان اینکه خوشبختانه شهرستان گلوگاه در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری به ویژه گردشگری روستایی و صنایع‌دستی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در حوزه میراث‌فرهنگی با توجه به قدمت تاریخی این شهرستان اقدامات خوبی در خصوص قبرستان سفیدچاه و کاوش‌های باستان‌شناسی انجام دادند که می‌تواند به عنوان جاذبه گردشگری معرفی شود.

برزگر در خصوص حوزه صنایع‌دستی، افزود: در بخش صنایع‌دستی این شهرستان بسیار غنی است به‌ویژه در زمینه چوب از ظرفیت‌های بالای کارگاهی برخوردار است.

او با بیان اینکه هدف ما با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهرستان این است که شرایطی ایجاد شود تا گردشگران این منطقه را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند، گفت: متاسفانه شهرستان گلوگاه شناخته شده نیست و در زمینه زیرساخت‌ها به‌ویژه زیرساخت‌های اقامتی بسیار ضعیف است که نیازمند یک خرد جمعی با همکاری مدیران شهرستانی و اداره‌کل است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اعلام اینکه گردشگری روستایی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در گلوگاه از اولویت‌های این اداره‌کل است، افزود: برای ایجاد گردشگری روستایی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی مشاوره تخصصی ارائه می‌دهیم.

او یکی دیگر از مشکلات اپگلوگاه را اراضی کشاورزی برشمرد و گفت: با توجه به متقاضیان بسیار در بحث واحد‌های پذیرایی باید تصمیم‌گیری شود تا اقتصاد قالب این شهرستان گردشگری باشد.

برزگر به دعوت از چند سرمایه‌گذار برای حوزه‌های مختلف به‌ویژه توسعه گردشگری در شرق استان اشاره کرد و افزود: در بحث تسهیلات نگاه ما به شرق مازندران مثبت و ویژه است.

او با اشاره به ۵۰۰ روستا هدف استان ۵ روستا در گلوگاه در حوزه گردشگری انتخاب شدند، گفت: دهیار و شورای محل باید مالکان واحد‌های مسکونی روستا‌ها را برای آمورش جذب گردشگر دعوت کنند.

برزگر به گردشگری مذهبی در شرق استان به‌ویژه گلوگاه با توجه به قبرستان سفید چاه تاکید کرد و افزود: با توجه به وجود خیرین مذهبی در استان می‌توانیم فراخوان احداث موزه دفاع مقدس و گلزار قبرستان سفید چاه را در دستور کار قرار دهیم.

او همچنین به هتلینگ در تیرتاش با مرمت ایستگاه راه‌آهن برای فعالیت راه آهن و اقامت گردشگران اشاره کرد.

برزگر به ۴ منطقه نمونه گردشگری توسکاچشمه، خربزه چشمه، یخ چشمه و ساحل آرام دریا برای حضور گردشگران اشاره کرد و گفت: با وجود حمام‌ها و بنا‌های تاریخی هم می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای توسعه گردشگری استفاده کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.