سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وحوش تشنه همدان سیراب می‌شوند

عملیات اجرای آبرسانی به منطقه حفاظت شده شراء شهرستان همدان آغاز شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: برای آبرسانی به این منطقه ۷ میلیارد ریال اعتبار از محل حمایت‌های صندوق محیط زیست پیش بینی شده است.

سیده مریم محمدی افزود: ابتدا ایستگاه پمپ و مخزن آب در پایین دست احداث و آب موجود در این مخزن با پمپاژ و لوله‌های خط انتقال پیش بینی شده به آبشخور‌های موجود در دامنه و ارتفاعات منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح با نظارت تیم فنی و کارشناسان زیستگاه معاونت طبیعی صورت می‌گیرد تا با کمترین آسیب به منطقه حفاظت شده نهایی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: تغییرات اقلیمی، کاهش نزولات جوی و خشکسالی در کنار حفر چاه‌های غیرمجاز منجر به کاهش آب چشمه‌ها و روان آب‌ها شده است.

محمدی با عنوان اینکه کمبود آب، جمعیت حیات وحش کشور از جمله همدان را تهدید می‌کند گفت: برای آبرسانی به حیات وحش مجبور به ساخت آب انبار شدیم تا براحتی آب به مناطق بالادست و آبشخور‌ها منتقل شود.

وی تاکید کرد: نبود چنین امکانی موجب حضور گونه‌های حیات وحش در پایین دست برای رفع تشنگی می‌شود که در این صورت احتمال آسیب دیدن و شکار زیاد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: کمبود منابع آبی در کاهش پوشش گیاهی نیز تاثیر گذاشته و مجبور می‌شویم علوفه را به صورت دستی به حیات وحش برسانیم. تا تلف نشوند.

محمدی تاکید کرد: نتیجه تلاش مجموعه محیط زیست به ویژه محیط بانان موجب مشاهده گونه خرس با ۲ توله، گربه وحشی و پلنگ شد.

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.