افتتاح خانه محیط زیست در کتابخانه‌های عمومی منتخب

به منظور تبیین اهمیت هرچه بیشتر حفاظت از محیط زیست، خانه محیط زیست در کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های عمومی منتخب سراسر استان افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی ما حفظ محیط زیست وافتتاح خانه محیط زیست در کتابخانه‌های عمومی منتخب استان همدان تبیین آن برای مردم به ویژه اعضای کودک و نوجوان است، گفت: ویژه برنامه‌های فرهنگی کتاب محور با همکاری کارشناسان و محیط‌بانان در اغلب شهرستان‌ها به همت کتابداران همواره برگزار می‌شود.

عاطفه زارعی افزود: در این برنامه‌ها سعی کتابداران و محیط‌بانان بر این است که دوستی اعضا به ویژه کودکان و نوجوانان را با طبیعت عمق بخشیده و اهمیت حفظ آن را برای زندگی بهتر افراد و آیندگان تبیین شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه برای اجرای با کیفیت‌تر این برنامه‌ها و دسترسی به منابع بیشتر و کیفی‌تر «خانه محیط زیست» در کتابخانه‌های منتخب سراسر استان با همکاری اداره کل حفظ محیط زیست استان راه اندازی خواهد شد، تأکید کرد: اکنون مقدمات کار از جمله تعیین مکان، تهیه تابلو، اختصاص قفسه‌های کتاب و تأمین منابع اطلاعاتی از جمله کتاب و بروشور صورت گرفته است.

زارعی تصریح کرد: به زودی خانه‌های محیط زیست افتتاح می‌شود. او تأکید کرد: خانه‌های محیط زیست در کتابخانه‌هایی که محل رفت و آمد و رجوع بیشتری در هر شهرستان هستند مستقر خواهد شد.

او افزود: در کتابخانه مرکزی نیز در محل لابی و ورودی کتابخانه فضای لازم در نظر گرفته شده است که مراسم افتتاح این خانه‌ها در کتابخانه‌های عمومی در این بخش برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.