سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه ریزی برای تکمیل زنجیره ارزش عسل

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از برنامه ریزی برای تکمیل زنجیره ارزش عسل در شهرستان صحنه خبرداد.

عبدالوحید محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در نشست شورای اداری شهرستان صحنه، با اشاره به قطب بودن این شهرستان در تولید عسل، گفت : علیرغم اینکه شهرستان صحنه رتبه اول تولید عسل را در استان دارد، اما فاقد یک واحد فرآوری مناسب برای آن است. 

وی ادامه داد: البته طی سال‌های گذشته یک واحد فرآوری و بسته بندی خوب در شهرک صنعتی این شهرستان احداث شده که به صورت نیمه کاره مانده است، لذا تکمیل آن را به عنوان یک اولویت در نظر گرفته ایم. 

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش عسل در این شهرستان، عنوان کرد: باتوجه به ظرفیت‌هایی که این شهرستان در حوزه عسل دارد و به یک برند برای آن تبدیل شده، لذا تکمیل زنجیره ارزش این محصول در دستور کار قرار دارد. 

وی از موافقت شهرداری صحنه برای احداث میدان میوه و تره بار این شهرستان خبرداد و گفت: در این راستا قرار شد تا شهرداری دو میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این پروژه اختصاص دهد و زمین مورد نیاز آن هم از طریق مسکن و شهرسازی تامین شود.

به گفته این مسئول، قرار است با تامین زمین، این پروژه ظرف مدت ۶ ماه به بهره برداری برسد تا محلی برای عرضه میوه و تره بار و کالا‌های اساسی و تنظیم بازار شهرستان باشد. 

وی به بازدید‌هایی که طی سفر به صحنه از واحد‌های تولیدی این شهرستان داشته اشاره کرد و افزود: مجتمع فرآوری محصولات ذرت صحنه با عنوان ایلیا ذرت از جمله واحد‌های صنایع تبدیلی در این شهرستان است که می‌تواند در حوزه کشاورزی آن پیشران باشد. 

محمدی به مشکل تامین سرمایه در گردش این پروژه برای آغاز بکار آن اشاره کرد و گفت: بررسی مشکلات این واحد تولیدی را در دستور کار قرار داده ایم و به دنبال رفع آن هستیم. 

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته اولین روستا بازار استان در شهرستان صحنه راه اندازی شده، گفت: متاسفانه علیرغم اینکه زمینی با وسعت مناسب برای این مکان اختصاص یافته تا توسعه پیدا کند، اما در ماه‌های گذشته بخشی از این زمین‌ها را برای مسکن ملی سازمان جهادکشاورزی اختصاص داده اند که در این زمینه در حال پیگیری رفع این مشکل هستیم. 

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه از پیشرفت ۸۵ درصدی فاز اول پروژه ذوب آهن شهدای شهرستان صحنه خبرداد و گفت: موانعی پیش روی افتتاح و راه اندازی این پروژه وجود دارد که بزودی برای رفع آن اقدام خواهیم کرد. 

وی تاکید کرد: برای فاز دوم این پروژه نیاز به تسهیلات است که امیدواریم به عنوان یکی از پروژه‌های در اولویت استان دور دوم سفر رییس جمهور در نظر گرفته شود. 

محمدی به مشکل تامین آب برخی از واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این راستا با موافقت آب منطقه‌ای بزودی میزان تخصیص آب واحد‌های تولیدی این شهرک افرایش پیدا خواهد کرد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.