سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری یادواره شهدای پدافند هوایی سه استان شمالی در ساری

یادواره سرداران و ۶۳ شهید پدافند هوایی سه استان شمالی با حضور رزمندگان استان‌های مازندران، گیلان و گلستان در لشکر ۲۵ کربلا برگزار شد.

سردار مومنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در این مراسم گفت: خدمات امنیتی پدافند هوایی در سال‌های دفاع مقدس فقط مختص مناطق عملیاتی و صحنه‌های نبرد زمینی نبود و در جنگ نفتکش‌ها پدافند هوایی در ساقط کردن ۵۵ فروند هواپیمای عراقی نقش مستقیم داشت.

او افزود: در زمان جنگ نفتکش‌ها تعداد ۳۱۴۵ نفتکش تحت حفاظت پدافند هوایی به سلامت عبور کردند، این در حالی است که ۱۳۷۷ مورد حمله هوایی توسط هواپیما‌های میراژ، میگ-۲۵، سوخو و میگ-۲۳ عراقی به نفتکش‌های حامل نفت ایران انجام شد.

سردار برسلانی جانشین فرماندهی سپاه کربلا استان نیز در این مراسم گفت: پیشکسوتان پدافند هوایی، جنگ و تحریم را فرصتی برای بالندگی پدافند هوایی میدانند و وقوع جنگ تحمیلی منجر به شکوفایی پدافند هوایی و ارتقاء سطح توانمندی پدافند هوایی شد.

او افزود: برابر شرح وظایف پدافند هوایی، پدافند هوایی زمین پایه که پیش از انقلاب اسلامی وظیفه دفاع از پایگاه‌های هوایی را بر عهده داشت، در جنگ تحمیلی تا لبه جلویی منطقه نبرد حضور یافت و موفق به انجام وظیفه شد.

در این یادواره رزمایشی نمادین از نیرو‌های پدافند هوایی برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.