سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۳ درصد معلمان چهارمحال و بختیاری در آستانه بازنشستگی

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۱۵ هزار فرهنگی در استان گفت: ۱۳ درصد معلمان استان در آستانه بازنشستگی هستند.

امین سلیمانی در جلسه شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی در استان، مهرماه امسال نیز یک‌هزار و ۸۶۰ معلم بازنشته می‌شوند و روند بازنشستگی در آموزش و پرورش استان در پیش است.

وی به ظرفیت و سهمیه جدید جذب نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی و همچنین دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: باید با وحدت و همدلی در استان این سهمیه‌ها جذب شود تا مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش رفع شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به اینکه در دولت به احداث مسکن ملی و مهر توجه ویژه شده است، گفت: توجه به احداث فضا‌های آموزشی نیز در شهرک‌های جدید و مکان‌هایی که مسکن ملی احداث می‌شود، باید در نظر گرفته شود.

سلیمانی افزود: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین فضای آموزرشی و سرانه آموزشی یکی از الزامات است که باید این کار انجام شود و براساس قوانین بالادسی از جمله قوانین بالادستی شورای آموزش و پرورش مصوب سال ۱۳۷۲، تمام احداث‌کنندگان شهرک‌های جدید و مسکونی در تمام نقاط کشور باید پیش‌بینی احداث فضای آموزشی و ساخت فضای آموزش را بر عهده بگیرند.

وی افزود: در قانون آمده صدور پروانه ساخت و پایان کار توسط شهرداری‌ها باید منوط به تامین فضای آموزشی باشد که همزمان با احداث واحد‌های مسکونی جدید، احداث فضای آموزشی توسط احداث‌کنندگان نیز باید انجام شود و در صورتی که این امر محقق نشود و احداث‌کنندگان این کار را انجام ندادند، اداره کل مسکن شهر و سازی موظف است هزینه را تامین و در اختیار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مداس قرار دهند تا مدرسه جدید احداث شود و چنانچه تعهدات قانونی تامین نشود در محاکم قضایی شاکیت ثبت و خارج از نوبت این موضوع پیگیری خواهد شد.


بیشتر بخوانید


معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه طرح توسعه شهرک منظریه در دست اقدام است و هم اکنون چهار مدرسه ابتدایی و متوسطه اول در این منطقه فعال است، گفت: احداث ۱۶ مدرسه جدید در این منطقه نیاز است.

سلیمانی گفت: هم‌اکنون ۲ مدرسه ابتدایی این منطقه به صورت شبانه روزی فعالیت دارند که کمبود فضای آموزشی باعث افزایش تردد و ترافیک ناشی از تردد در مرکز شهر و همچنین افزایش تعداد دانش‌آموز در کلاس درس و ۲ شیفته شدن مدارس این منطقه شده است.

سلیمانی افزود:هم‌اکنون در برخی مناطق استان به خصوص شهرستان لردگان با کمبود نیروی انسانی و مدرسه در مناطق و شهرک‌های جدید با این کمبود مواجه هستیم و ماهانه ۵۰ میلیون تومان اجاره برای مدارس شهرک فجر لردگان پرداخت می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.