سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسانه سوئدی: نمی‌توان حمله روسیه به سوئد را انکار کرد

یک رسانه سوئدی در گزارشی اعلام کرد که پارلمان سوئد نمی‌تواند حمله روسیه به این کشور را انکار کند.

رسانه سوئدی اس‌وی‌تی در واکنش به گزارشی که کمیته دفاع پارلمانی این کشور آماده کرده است نوشت که حمله روسیه به سوئد را نمی‌توان به طور کامل انکار کرد.

در بخشی از این گزارش آمده است: «روسیه آستانه استفاده از نیروی نظامی را کاهش داده و ریسک‌پذیری سیاسی و نظامی بالایی را نشان می‌دهد، توانایی روسیه برای انجام عملیات با نیرو‌های هوایی، نیروی دریایی، تسلیحات دوربرد یا سلاح‌های هسته‌ای علیه سوئد دست نخورده باقی مانده است.»

گزارش کمیته دفاع پارلمانی سوئد قرار است روز دوشنبه به مردم این کشور ارائه شود، اما اس‌وی‌تی به نقل از یک فرد که خواست نامش فاش نشود، گفت که مقامات قصد دارند «یک سیگنال واضح به روسیه» ارسال کنند.

سال گذشته، سوئد با استناد به عملیات نظامی در حال انجام روسیه در اوکراین، از سیاست طولانی مدت خود در عدم تعهد کناره‌گیری کرد و درخواست پیوستن به ناتو را داد. روند درخواست سوئد از آن زمان متوقف شده است، زیرا مجارستان و ترکیه به عنوان دو عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکنون از تایید پیشنهاد این کشور شمال اروپا خودداری کرده‌اند.

سوئد در اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد بودجه دفاعی خود را به شدت افزایش دهدو از آوریل تا مه بزرگترین رزمایش نظامی خود را در بیش از ۲۵ سال گذشته برگزار کرد. همچنین استکهلم تسلیحات سنگین کی‌یف را تامین کرده و متعهد شده است که تانک‌های لئوپارد ۲ و اسلحه‌های توپخانه متحرک آرچر را تحویل خواهد داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
عجب هالوهای هستند آمریکا شب و روز اینها رو میترسونه چه روسیه به شما در حال تدارک حمله هست بی چاره ها به عربستان و ال سعودم 20سال هست همین حرف زدند آخرش معلوم شد همه دروغ و عربستان متوجه غارت خودش توسط یانکی ها و جماعت غربی تا حدودی شد و دست دوستی دراز کرد آمریکا هر جا زورش پرسه گم بیاره کشورهای کوچک اسکاندیناوی را تحریک می‌کنه که روسیه حمله می‌کنه روسیه در باتلاق اوکراین با نیروهای خودش دست پا میزنند