سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت موفقیت آمیز برنج در صومعه سرا

کشاورز صومعه سرایی که محصول برنج را برای نخستین بار به صورت مستقیم کاشت کرده بود، برداشت کرد.

آرش قاسم‌زاده کشاورز روستای محمودکیان بخش طاهر گوراب که امسال بدون خزانه گیری و نشاء برای نخستین بار به صورت مستقیم ارقام بومی محلی و پرمحصول را در ۴ هزار متر از شالیزارش کاشت کرده بود، امروز محصولش را برداشت کرد.

این کشاورز صومعه سرایی اواخر اردیبهشت امسال برای نخستین بار در گیلان با همکاری موسسه تحقیقات برنج در ۴ هزار متر مربع از شالیزارخود به صورت مستقیم ارقام محلی هاشمی وعلی کاظمی و پرمحصول آنام و کیان کاشت کرده بود.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا هم گفت: کاشت مستقیم، کاشت بدون خزانه گیری و نشا است که از فواید این روش کاهش هزینه‌های تولید است.

محمدعلی اکبری، افزود: کاشت مستقیم برنج در شالیزار امسال به صورت آزمایشی در روستای محمودکیان صومعه‌سرا اجرا شد که کارشناسان جهادکشاورزی و موسسه تحقیقات برنج درحال بررسی نتایج ومیزان تولید برنج در روش مستقیم هستند.

وی با اشاره به اینکه از فواید کاشت مستقیم برنج کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصد در هزینه تولید و مصرف آب است افزود: در صورت نظرمثبت کارشناسان و موفقیت آمیز بودن کاشت مستقیم، این روش سال آینده درشهرستان و استان توسعه داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا تصریح کرد: شالیکاران صومعه سرا سالانه ۱۳۵ هزار تن شلتوک و ۷۵ هزار تن برنج سفید تولید می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.