سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه های نقشه برداری قلب جهان در بابل + فیلم

یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه های نقشه برداری قلب در جهان، برای درمان بیماری‌های قلبی در بابل آغاز به کار کرد.

دکتر مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: پیشرفته‌ترین دستگاه سه بعدی نقشه برداری قلب جهان برای اقدامات درمانی پیشرفته، از جمله ابلیشن و کنترل بی نظمی‌های قلبی، در بیمارستان آیت الله روحانی (ره) بابل آغاز به کار کرد.

او افزود: بخش الکتروفیزیولوژی قلب با حضور سه فوق تخصص این حیطه (از مجموع ۹ عضو هیات علمی رشته قلب و عروق)، از سال ۱۳۸۹ در دانشگاه علوم پزشکی بابل شروع به فعالیت نمود که با توجه به حجم زیاد مراجعه بیماران شمال کشور به دلیل بی نظمی قلبی به این مرکز، تجهیزات موجود پاسخگو نبود.

دکتر مظفرپور گفت: این دانشگاه با کمک نماینده مردم بابل در مجلس و مشارکت خیرین، دستگاه پیشرفته جدید را با ارز دولتی و کمک صندوق هیات امنای ارزی وزارت بهداشت خریداری و راه‌اندازی کرد.

او افزود: از این دستگاه، تنها ۳ عدد وارد کشور شد که با توجه به جایگاه علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل، با پیگیری انجام شده یک دستگاه به این دانشگاه اختصاص یافت.

دکتر مظفرپور گفت: از مجموع یک میلیارد تومان هزینه دستگاه که با ارز دولتی تامین شد، ۵۰۰ میلیون تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل و ۵۰۰ میلیون تومان توسط نیکوکاران نیک اندیش دکتر صبا میناگر و مهندس سلیمانی پرداخت گردید.

او افزود: با توجه به ظرفیت نیروی انسانی ماهر از جمله پزشکان فوق تخصص قلب و پرسنل باتجربه، راه اندازی این دستگاه اهمیت بسیار زیادی برای بیماران استان‌های شمالی کشور دارد و مانع از مراجعه این بیماران به تهران می‌گردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
با این اختراعات جلوی مرگ طبیعی رو گرفتین کشور شده انباری سالمندان جا برای نسل جدید نیست۰