مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل از بهره‌برداری پیشرفته‌ترین دستگاه نقشه‌برداری قلب جهان در بیمارستان آیت الله روحانی (ره) بابل خبر داد.

دکتر هدایتی مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دستگاه پیشرفته فوق تخصصی نقشه برداری سه بعدی الکتریکی قلب، نخستین دستگاهی است که در بین ۵ دانشگاه علوم پزشکی شمال کشور و حتی شهر‌های بزرگ کشور در این دانشگاه نصب و راه اندازی شد.

او افزود: بخش الکتروفیزیولوژی از سال ۱۳۸۹ در دانشگاه علوم پزشکی بابل شروع به فعالیت کرد که با ترافیک بسیار بالای بیماران از استان مازندران و استان‌های همجوار مواجهه بود.

دکتر هدایتی گفت: با توجه به حجم زیاد مراجعان بدلیل بی نظمی قلبی باید بدنبال دستگاهی با خدمات جدیدتر و پیشرفته‌تر می‌رفتیم که به همت مسئولین دانشگاه و نماینده مردم شریف بابل در مجلس و مشارکت خیرینمجوز و منابع مالی تامین شد و دستگاه خریداری شد.

مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: از این نوع دستگاه تنها ۳ عدد وارد کشور شد که یک‌دستگاه با رایزنی‌های زیاد به دانشگاه علوم پزشکی بابل اختصاص یافت.
او با اشاره به اینکه این دستگاه با مشارکت خیرین و با قیمت نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال با ارز نیمایی خریداری شد، افزود: ۵۰۰ میلیون تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل و ۵۰۰ میلیون توسط نیکوکاران نیک اندیش دکتر صبا میناگر و مهندس سلیمانی پرداخت گردید.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: نامنظمی‌های ضربان قلب یا به اصطلاح علمی عارضه قلبی از بیماری‌های شایع قلبی بوده و انواع مختلف داشته که در هر سنی می‌تواند بروز کند. در این بیماری یک یا چند کانون غیرطبیعی در قلب شروع به فعالیت کرده و امواج الکتریکی را به سایر قسمت‌های قلب فرستاده و مانع از فعالیت طبیعی آن می‌شود.

او افزود: در اثر این مشکلات تعداد ضربانات غیرطبیعی خیلی زیاد بوده و ممکن است منجر به مرگ در اثر ایست قلبی شود.

دکتر هدایتی گفت: دستگاه نقشه‌برداری سه‌بعدی جدید با دقت بسیار زیاد قادر به یافتن کانون‌های آریتمی بوده و سرعت و دقت تیم پزشکی را به طور چشمگیر افزایش می‌دهد.

بیماران شمالی نیازی به مراجعه به تهران ندارند

دکتر ساروی متخصص قلب و عروق و فلوشیپ الکتروفیزیولوژی و پیس میکر با ذکر این نکته که این دستگاه در نقشه برداری الکتریکی قلب بسیار دقیق است، گفت: کارایی این دستگاه می‌تواند با دقت بسیار بالا محل بی نظمی قلبی را مشخص کند که درمان آن برای گروه پزشکی بسیار راحت‌تر خواهد بود.

او افزود: این دستگاه سه بعدی بوده و می‌تواند تصویری از سیستم الکتریکی و آناتومی قلب را با وضوح بالا نشان دهد.

دکتر ساروی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: این دستگاه جز بهترین دستگاه‌های به روز دنیا بوده که می‌تواند به درمان و تشخیص بیمار کمک کند.

او گفت: با وجود این دستگاه ما می‌توانیم توانمندی سوزاندن بی نظمی را به بالای ۹۰ درصد برسانیم که این امر اهمیت بسیار زیادی برای بیماران شمال کشور دارد و مانع از مراجعه بیماران شمالی به تهران می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.