سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت واحدهای کوچک متراژ، در تضاد با قانون جوانی جمعيت

کارشناس مسکن گفت: در صورتی که  دولت سیاست ساخت خانه‌های کوچک متراژ بین ۳۰ تا ۴۰ متری را دنبال کند، این سیاست متضاد با فرزندآوری است.

 در حال حاضر يکي از مهم‌ترين برنامه‌هاي دولت که در قالب طرح‌هاي جواني جمعيت در دستور کار قرار گرفته است و بسياري از کارشناسان هم در اين زمينه هم عقيده هستند، طرح توسعه افقي شهرها است که در حال حاضر اين طرح در بسياري  شهرهاي کشور در دستورکار  قرار گرفته است.

در همين رابطه مسعود عالمي نيسي کارشناس مسکن گفت: ما شاهد کاهش فرزندآوري در شهرهاي که تراکم ساخت‌وساز در آن‌ها بيشتر است، هستيم؛ بنابراين بايد دولت در شهرهاي که داراي اراضي بيشتر است، اقدام به توسعه افقي شهرها کند.

به گفته اين کارشناس مسکن  در بسياري از کلان شهرها که در آن‌ها شاهد توسعه عمودي و بلند مرتبه‌سازي هستيم مانند تهران،  شاهد کاهش نمودار فرزندآوري هستيم.

او مي‌گويد: طبق اعلام وزارت راه و شهرسازي و طبق تحقيقاتي که صورت گرفته است، شهر تهران  با توجه به اراضي و مساحتی که دارد و با توجه به تعداد جمعيت آن، تمامي   خانوارها مي‌توانستند در خانه‌هاي دو طبقه ساکن شوند و مشکلي از لحاظ کمبود واحد مسکوني نیز در تهران نداشته باشيم؛ اما متاسفانه شاهد بلند مرتبه‌سازي و برج سازي در اين شهر هستيم.

 او گفت: در شهر تهران شاهد عدم تناسب ساخت‌وساز هستيم، به طوري که در برخي از محلات شاهد بلند مرتبه‌سازي وبرج سازي و در برخي از محلات شاهد ساخت واحدهاي کم طبقه هستيم.

اين کارشناس مسکن گفت: در صورتی که  دولت سیاست ساخت خانه‌های کوچک متراژ بین ۳۰ تا ۴۰ متری را دنبال کند، این سیاست متضاد با فرزندآوری است.

گفتني است در حال حاضر دولت در بسياري از شهرهاي که در آن‌ها اراضي به ميزان کافي وجود دارد، به دنبال ساخت و توسعه واحدهاي يک طبقه و ويلايي است که اميدوار هستيم اين سياست ادامه پيدا کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.