معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرک سازی در قالب ویلایی در شهرهای فارس و یزد کلید خورد.

آقای ارسلان مالکی گفت: اجرای دو شهرک در حوزه طرح نهضت ملی مسکن شهرهای یزد و فارس آغاز شده است و در جلسه اخیر هم گزارشی از نحوه مکان‌یابی، تامین و انتقال خطوط آب و برق به شهرک‌ها، برآورد تضمین متقاضیان، گزارش زمان و هزینه اجرای طرح از طرف مشاوران ارائه شده است.

به گفته سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن،  در روند احداث این شهرک‌ها ملاحظات اجتماعی و فرهنگی منطقه در نظر گرفته شده است و همواره سعی شده تا هم مسائل زیست محیطی و هم ملاحظات فرهنگی منطقه در طراحی و اجرای این شهرک‌ها لحاظ شود تا علاوه بر تولید و تامین مسکن در کشور، مشکلات جانبی در زمینه‌های فرهنگی و محیط زیستی مناطق مسکونی اطراف شهر هم برطرف شود.

او می گوید: تمامی این واحدهای به صورت به ویلایی و یک طبقه ساخته شده است چرا که اجرای این طرح در قالب فرهنگ وهنر ایرانی است و سعی شده تمامی فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی در این شهرک رعایت شود.

گفتنی است احداث شهرک‌های مسکونی در حریم شهرها از جمله سیاست‌های دولت سیزدهم برای تامین و تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن است.

شهرهای ایوانکی،  طبس و یزد پیش قدم در اجرای طرح های ویلایی سازی و یک طبقه هستند و اعلام شده در تمامی شهرهای که اراضی در آنها وجود دارد این طرح رعایت شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار