سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۲ هزار هکتار اراضی در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفت

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: تاکنون ۳۲ هزار هکتار اراضی در اختیار پروژه‌های نهضت ملی مسکن قرار گرفته و با آنچه تاکنون اعلام شده ۱.۵ میلیون خانوار در این زمین‌ها می‌توانند صاحب خانه شوند.

ارسلان مالکي گفت: مساله مسکن یک دغدغه و چالش اساسی و مهم براي وزارت راه وشهرسازي به شمار مي‌رود که در اين زمينه دولت تمامي عزم خود را براي رفع مشکلات در حوزه مسکن به کار گرفته است. يکي از اين مسائل، دريافت اراضي مازاد از دستگاه‌ها بوده است.

به گفته  سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در همين راستا تاکنون برنامه‌ريزي‌هاي بسيار خوبي صورت گرفته است که يکي از اين برنامه‌ها تامين زمين براي ساخت واحدهاي مسکوني در قالب پروژه‌هاي يک طبقه و ويلايي بوده است. در حال حاضر تأمین زمین در کشور به خوبی پیش رفته و حدود ۳۲ هزار هکتار زمین با کاربری مسکونی در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

او مي‌گويد: همچنین ۲۴ هزار هکتار زمین در کارگروه‌ها و شورا‌های برنامه‌ریزی در حال الحاق داریم. در مجموع ۵۶ هزار هکتار از اراضی دولت در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد و بالغ بر ۲ میلیون واحد مسکونی می‌توان احداث کرد و با آنچه تاکنون اعلام شده ۱.۵ میلیون خانوار در این زمین‌ها می‌توانند صاحب خانه شوند.

مالکی گفت: تاکنون در دولت سیزدهم زمین ۱.۵ میلیون واحد مسکونی تأمین شده و براي اجرايي شدن تمامي برنامه‌هاي دولت درحوزه مسکن به ويژه ساخت مسکن‌هاي ويلايي و يک طبقه  در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت: در طرح نهضت ملی مسکن همه ظرفیت‌های موجود در حوزه دولتی، خصوصی، بنیادها، نیرو‌های مسلح و... استفاده شده تا این مشکل حل شود،  در حوزه اجرایی نیز از خود مالکی، از مردم از کارگزاران دولتی و حکومتی و قرارگاه‌ها و شرکت‌های انبوه‌ساز استفاده شده تا مشکل مسکن حل شود. برای حل مشکل مسکن نیاز به همکاری بسیار بالای بین دستگاهی داريم. از سوي ديگر بايد تمامي دستگاه‌ها اقدامات لازم را در حوزه تخصيص اراضي مازاد خود را انجام دهند تا شاهد بهبود وضعيت و تسريع در روند اجراي پروژه‌هاي نهضت ملي مسکن باشيم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۴:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
اقای وزیر شهرستان بهبهان چی شد؟ نهضت ملی مسکن تو این شهر چی شد؟؟؟