سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام عملیات روکش حفاظتی آسفالت در آزاد راه قم- تهران

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: پروژه روکش حفاظتی آسفالت در طول ۷ کیلومتر از لاین شرقی آزادراه قم- تهران با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شد.

محمد معارف وند گفت: با توجه به موقعیت آزاد راه قم- تهران که به عنوان سومین محور ترافیکی، کریدور ارتباطی ۱۷ استان با مرکز کشور است، ارتقا ضریب ایمنی و تسهیل ترافیک آن در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم افزود: از آنجا که پروژه‌های عمران جاده‌ای، بویژه در حوزه نگهداری سطوح آسفالتی، ضمن افزایش ضریب بهره وری، در کاهش حوادث محتمله جاده‌ای نقش بسزایی دارند، در قالب طرحی پیمانی نسبت به اجرای روکش حفاظتی آسفالت در طول ۷ کیلومتر از لاین شرقی آزادراه قم- تهران اقدام شد.

معارف وند، میکروسرفیسینگ را در زمره روش‌های نوین حفاظتی آسفالت دانست و گفت: با توجه به وضعیت سطوح آسفالتی آزاد راه قم- تهران، به منظور افزایش ضریب بهره وری آن، استفاده از این نوع روکش حفاظتی مناسب تشخیص داده و به مرحله اجرا گذاشته شد.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم میزان اعتبار تخصیصی این پروژه را بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و تصریح نمود: تمامی هزینه‌های اجرایی پروژه روکش حفاظتی آسفالت آزادراه قم- تهران از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تأمین شده است.

معارف وند با بیان این موضوع که در حال حاضر، چند کارگاه عمران جاده‌ای دیگر در آزاد راه قم- تهران به فعالیت مشغول هستند، یادآور شد: با توجه به مطالعات میدانی صورت گرفته، متناسب با وضعیت آسفالتی هر قطعه از آزادراه قم- تهران، با اجرای طرح‌هایی از جمله: لکه گیری هندسی، درزگیری، اسکراب سیل، سندسیل و روکش آسفالت گرم بهسازی می‌شوند.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم  سرعت مناسب در اجرا، عدم آسیب‌های زیست محیطی، صرفه اقتصادی را از جمله مزایای استفاده از روکش حفاظتی آسفالت دانست و گفت: این لایه حفاظتی آسفالت ترکیبی از قیر امولسیون، سیمان، آب، لاتکس، مصالح سنگی دانه بندی شده است که توسط دستگاهی مخصوص و کاملاً ایرانی، بر سطوح جاده‌ای پاشش و ضمن نفوذ در خلل و فرج آسفالت، از تخریب آن تا حد قابل ملاحظه‌ای می‌کاهد.

معارف وند بازه زمانی پروژه را سه ماهه اعلام کرد وگفت: این طرح حداکثر تا پایان شهریور ماه سال جاری اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم  تاکید کرد: با توجه به سیال بودن این محلول، پس از پاشش نیازمند بازه زمانی شش ساعته‌ای جهت بازدهی مناسب می‌باشد، لذا از مترددین گرامی درخواست می‌گردد ضمن همکاری با مجریان پروژه، درافزایش ضریب بهره وری آن با رعایت موارد موضوعه ساعی باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.