سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل الموت غربی

بخشدار الموت غربی از آغاز بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل در این بخش خبرداد .

 علی زرآبادی‌پور بخشدار الموت غربی از آغاز بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل در این بخش خبرداد و گفت: ماشین‌آلات بنیاد مسکن و راهداری و امکانات دستگاه‌هایی نظیر صنعت، معدن وتجارت، بسیج سازندگی و بخش خصوصی برای این کار به خدمت گرفته شده است.

 زرآبادی‌پور  افزود: پس از اعلام بروز سیل روز هجدهم خرداد در روستا‌های بخش الموت غربی با توجه به عدم امکان تردد خودرو، بلافاصله نیرو‌های امدادی پیاده به روستا‌های آسیب دیده اعزام شدند.

وی افزود: با اطلاع‌رسانی گسترده در سطح بخش و هوشیاری دهیاران و شورا‌های روستا‌ها در این حادثه خسارت و تلفات انسانی نداشتیم، اما در حوزه مالی تعدادی از منازل مسکونی، تأسیسات آب شرب، خودرو، مزارع و باغات کشاورزی خسارت دیدند و مسیر‌های منتهی به برخی روستا‌ها نیز مسدود شد.

بخشدار الموت غربی اظهار کرد: بیشترین خسارت از سیل به ترتیب به روستا‌های روح آباد، دهدوشاب، پرود، قسطین‌ناحیه، فشک، تلاتر، پرچکوه و آکوجان وارد شد و با توجه به ارزیابی صورت گرفته بخش قابل توجهی از این خسارات به عدم رعایت حریم بستر رودخانه و کشت در این مناطق مربوط می‌شود.

وی یادآور شد: بعد از ارزیابی اولیه خسارات، بلافاصله ماشین آلات سنگین راهسازی به منطقه اعزام شدند و تا ظهر روز هجدهم کلیه مسیر‌های مسدود شده بازگشایی و تردد به حالت عادی برقرار شد.

زرآبادی‌پور با اشاره به خسارت وارد شده در حوزه مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: آب‌گرفتگی و نم گرفتگی تعدادی محدودی منزل در روستا‌های روح آباد و فشک و قسطین و ده دوشاب گزارش شد که برای پاکسازی و ایمن سازی آن‌ها از سوی بنیاد مسکن کلید خورده و تعمیر و بهسازی آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به آسیب‌های حوزه آب شرب، تأکید کرد: آب شرب ۲ روستای قسطین ناحیه و روح آباد که تحت پوشش آبفا نبودند، به علت تخریب تأسیسات آبرسانی قطع شده بود که باآبرسانی سیار و تهیه، حمل واجرای تجهیزات لازم. شبکه آب‌ترمیم و آب روستا‌ها وصل شد.

بخشدار الموت با اشاره به خسارت سیل در بخش جهاد کشاورزی، تصریح کرد: لوله‌های مورد نیاز نیز در این بخش تأمین و تحویل شده است و امیدواریم ظرف چند روز آتی، شاهد رفع کامل خرابی‌ها در حوزه کشاورزی باشیم.

الموت غربی به مرکزیت رازمیان از توابع شهرستان قزوین است و در شمال شرقی استان قزوین قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.