سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تالاب گندمان یکی از ۱۰ تالاب برتر پرنده‌نگری در ایران

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت:: تالاب گندمان در لیست ۱۰ تالاب برتر پرنده‌نگری در ایران قرار دارد.

سعید یوسف پور اظهارداشت: تالاب گندمان در لیست ۱۰ تالاب برتر پرنده‌نگری در ایران قرار دارد و نیز این تالاب زیبا در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن نیز ثبت شده است.

وی افزود: یکی از ویژه گی‌های این تالاب رکورد زادآوری پرستوی دریایی خزر در تالاب است.

یوسف پور اضافه کرد: تالاب گندمان یکی از برترین تالاب‌های استان به شمار می‌رود و بهترین زیستگاه‌های خاور میانه محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی گفت: پارسال، ۳۹۳ مورد تخلفات شکار و صید در استان شناسایی شد که ۵۳۰ نفر به مراجع قضایی معرفی و ۱۹۱ مورد پرونده در جریان است.

یوسف پور اظهار داشت: پارسال، ۶۱ مورد شکار صید، ۷۲ مورد کشف شکار غیرمجاز، ۹۱ مورد برخورد با آلودگی زیست محیطی، ۱۹ مورد احیا حیات وحش، ۲۶۳ مورد اخطاریه محیط زیستی به آلاینده‌های محیط زیست، ۴۳ مورد طرح آموزشی، ۸۹ مورد چرای غیرمجاز و غیرقانونی و ۱۰۰ موردصدور کارت همیار محیط زیست انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست برای گونه‌های ویژه برنامه عمل تعریف کرده است، خاطر نشان کرد: در این استان برای غاز پیشونی سفید کوچک، پلنگ ایرانی و خرس قهوه‌ای برنامه عمل پیش‌بینی شده است.

یوسف پور گفت: پارسال، هجده میلیارد تومان خسارت به مناطق محیط زیست و منطقه‌های حفاظت شده استان وارد شد و با ورود به موقه محیط بانان و همیاران محیط زیست به موقع از خسارات بعدی جلوگیری شد.

وی ادامه داد: محیط زیست برای اولین بار درخصوص گونه‌های گیاهی درحال انقراض ورود کرده است و برای مرزه کلاری و زنیان پیرکوه در منطقه تنگ صیاد اقداماتی صورت گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.