سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهروندان از خوردن میوه درختان سم پاشی شده پرهیز کنند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: شهروندان قزوینی از خوردن میوه درختان سم پاشی شده در خیابان‌ها و گذاشتن خودروی خود کنار درختان در شب‌های عملیات سم پاشی خودداری کنند.

 محمدصالح صالحی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری گفت: برنامه سم پاشی درختان و فضای سبز شهرداری قزوین به طور روزانه در رسانه‌ها و سایت شهرداری اطلاع رسانی می‌شود.
 
وی همچنین از شهروندان خواست از نشستن روی چمن و نیز خوردن میوه درختان موجود در فضای سبز در مسیر‌هایی که شب‌های قبل عملیات سمپاشی انجام شده، پرهیز کرده و سرعت مجاز را با توجه به حرکت کند دستگاه‌های سمپاش و لغزنده بودن مسیر حرکت رعایت کنند.
 
این مسئول در ادامه از اتمام عملیات سمپاشی فضای سبز بوستان‌ها و معابر اصلی شهر خبر داد و گفت: مرحله دوم سمپاشی معابر فرعی و کوچه‌ها تا پایان خرداد ادامه دارد.
 
وی اظهار کرد: عملیات سمپاشی بهاره در راستای جلوگیری از طغیان شته، حذف آلاینده‌ها، کنترل آفات گیاهی و سلامت درختان، بهبود شادابی و رشد درختان و محافظت از محیط زیست انجام می‌شود.
 
صالحی همچنین به شهروندان توصیه کرد هنگام سمپاشی درب و پنجره‌های مشرف به محل سمپاشی را بسته و نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند.
 
به گفته این مسئول، سموم مورد استفاده مختص مقابله و کنترل جمعیت آفات گیاهی بوده و وجود پشه‌ها و سایر حشرات ارتباطی به درختان شهر ندارد.
 
وی در ادامه از شهروندان درخواست کرد تا در دوره سمپاشی درختان، با این سازمان همکاری داشته باشند و حتی‌الامکان سعی کنند از قرار دادن خودرو در مسیر سمپاشی خودداری کرده و از گذاشتن مواد غذایی در بالکن‌ها بپرهیزند و درب‌ها و پنجره‌های مشرف به مسیر سمپاشی را ببندند.
 
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین افزود: عملیات سم‌پاشی شبانه و از ساعت ۲۲ تا پنج صبح که تردد شهروندان و خودرو‌ها کم است انجام می‌شود.
 
وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند، درخواست‌های سمپاشی درختان مقابل منازل را از طریق شماره تلفن ۱۳۷، اعلام کنند.
 
قزوین دارای چهار منطقه شهرداری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.