سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۱۱۵ اتاق اختصاصی زایمان طبیعی مطابق با استانداردهای روز دنیا در استان اصفهان

رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۱۱۵ اتاق اختصاصی زایمان طبیعی در بیمارستان های استان اصفهان فعال شده است.

رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۱۱۵ اتاق اختصاصی زایمان طبیعی مطابق با استانداردهای روز دنیا در بیمارستان های استان اصفهان فعال شده است.


زهرا جوانمردی با اشاره به اینکه با ابلاغ طرح تحول نظام سلامت، در زایشگاه‌های کشور گفت زایشگاه‌ها به مرور زمان از حالت سنتی خارج و واحدهای جدید زایمانی مطابق با استانداردهای روز دنیا و با هدف ترویج زایمان طبیعی ایجاد شدند که این طرح اتاق اختصاصی واحدی است که فرایند پیش از زایمان ،زایمان و دوساعت پس از زایمان با یک تخت برای یک مادر انجام می شود.


او  گفت: از این تعداد واحد اختصاصی زایمان طبیعی، ۶۰ واحد در بیمارستان‌های دولتی و زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بقیه در بیمارستان‌های خصوصی ایجاد شده است.


جوانمردی با بیان اینکه اکنون ۹۵ درصد بیمارستان‌های استان اصفهان به واحدهای اختصاصی زایمان طبیعی (LDR) مجهز هستند، گفت امکانات زایمان در آب نیز در بیمارستانهای شهید بهشتی، امین، عیسی بن مریم، عسگریه و زهرای مرضیه در شهر اصفهان و بیمارستان امیرالمومنین شهرضا فراهم شده است.


رییس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آمار عمل جراحی سزارین در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ١٤٠١ حدود ٥٩ درصد و زایمان طبیعی ۴۱ درصد بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.