سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن کودکان کار در بوشهر برگزار شد

مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر گفت: به مناسبت روز جهانی کودکان کار، جشن کودکان کار در بوشهر برگزار شد.

آرزو منوچهری یکشنبه‌شب در این مراسم ضمن بزرگداشت ۱۲ ژوئن روز منع کودک کار، اظهار داشت: این روز فرصتی برای جلب توجه افکار عمومی به اهمیت دوران کودکی است.

وی افزود: نیازها و خواسته این قشر آسیب پذیر در جامعه برای رشد و نمود این عزیزان با همکاری دیگر نهادهای اجرایی باید در دستور کار قرار گیرد و همه ما وظیفه داریم برای رشد و پویا نمایی و همچنین توانمند سازی این قشر آسیب پذیر در جامعه با برنامه ریزی مدون تلاش کنیم.

مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر با توجه به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد تاکید کرد: کار کردن کودک با توجه به اقتضای سنّی که دارد در دراز مدت اثرات نامطلوبی از لحاظ جسمی و روحی خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: این امر می‌تواند باعث ضایعات جبران ناپذیری در کودک کار ایجاد کند که منجر به ناتوانی آن شود.

دستیار و مشاور استاندار بوشهر ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و خدمات مؤثر به جامعه هدف بهزیستی و نگاه ویژه این نهاد در ورود به خدمات به کودکان کار و خیابانی گفت: با توجه به شرایط نامطلوب خانواده این قشر از جامعه، متأسفانه به جای اینکه دوران کودکی خود را با بازی، تفریح و تحصیل در ابتدای دوران زندگی خود تجربه کنند به ناچار برای امرار و معاش خود و خانواده روی به کار در خیابان می‌آورند.

روح الله اسماعیلی افزود: امیدواریم با همت مسئولان و مشارکت مردم و خیرین نیکوکار بتوانیم قدم‌های مؤثری در جهت رفاه، آموزش و تحصیلی این عزیزان برداریم و روزی را شاهد باشیم که هیچ کودک کاری بواسطه نداشتن امکانات اولیه خانواده مجبور به کار در بیرون نباشد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بوشهر گفت: سازمان بهزیستی به عنوان دبیرخانه و متولّی کودکان کار و خیابانی است اما با توجه به همه امکانات و ظرفیت‌ها که جهت توانمند سازی کودکان کار و خیابانی توسط بهزیستی در اختیار این قشر از افراد آسیب پذیر جامعه قرار می‌گیرد که در این راستا دو مرکز فعال در استان در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان در حد مطلوب به ارائه فعالیت می‌پردازند.

فرزانه فیروزی اظهار امیدواری کرد که همکاری و همیاری دیگر دستگاه‌های اجرایی و مردم نیکوکار و خیراندیش بتوانیم خدمات مطلوب‌تری جهت توانمند سازی این عزیزان به کار بریم.

در پایان از مادران و سرپرست خانوار و کودکان کار که در عرصه‌های تحصیلی و ورزشی تلاش کرده بودند با حضور مسئولین با اهدا گل و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است از دیگر برنامه‌های جشن اجرای گروه موزیک سنتی و تئاتر بود که با حضور کودکان کار و خیابانی بود که فضایی شاد و مفرح را برای این عزیزان انجام دادند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.