سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای قرآن های بریل به مدرسه روشندلان هرات

نمایندگی فرهنگی ایران در هرات افغانستان، نسخه‌هایی از قرآن به خط بریل به مدرسه روشندلان هرات اهدا کرد.

نمایندگی فرهنگی ایران در هرات افغانستان، نسخه‌هایی از قرآن به خط بریل و فایل‌های آموزشی صوتی را در مراسمی به مدرسه  روشندلان هرات اهدا کرد.

این اقدام با هدف اجرای منویات امام خمینی (ره) درباره توجه به محرومین، نیازمندان و افراد کم‌توان جامعه اسلامی انجام شد که در آن قرآن‌های بریل و فایل‌های آموزشی در حوزه‌های کودکان، نوجوانان، رمان و مباحث سبک زندگی اسلامی به مسئولان مدرسه نابینایان هرات اهدا شد.

۹۷ نفر مشتمل بر ۶۴ روشندل پسر و ۳۳ روشندل دختر در این مدرسه تحصیل می‌کنند و انجمن ملی روشندلان هرات پیش از این، دوره‌های آموزش‌های مقدماتی در حوزه جهت‌یابی، حرکت‌کردن با عصا و نحوه غذاخوردن برای این روشندلان برگزار کرده است.

این مدرسه زیر نظر اداره تأسیسات فنی و حرفه‌ای هرات فعالیت می‌کند که در بازدید و گفت‌و‌گوی نماینده فرهنگی کشورمان با مربیان، استادان و روشندلان این مجموعه، آن‌ها از نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در این شهر درخواست همکاری کردند.

این درخواست‌ها درباره تبادل تجارب، ارائه برخی نرم‌افزارها، آموزش توسعه حرفه و فن و همچنین توجه به روشندلان دارای معلولیت دوم (کم توان ذهنی)، ارائه کتاب‌هایی به خط بریل در رشته‌های ریاضی، اشکال هندسی و همچنین برگزاری روش‌های جدید تدریس ریاضی در قالب کارگاه آموزشی برای معلمان بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.