سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقابله با کم‌فروشی از رسالت‌های سازمان استاندارد

۳۹ فرآورده تولیدی استان چهارمحال و بختیاری نشان حلال دریافت کرد.

مهدی پژوهش مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۹ فرآورده تولیدی استان طی یک‌سال اخیر موفق به دریافت نشان حلال شده است که نقش مهمی در افزایش صادرات، ارزآوری و ایجاد اشتغال در استان داشته است.

وی افزود: کشور ما در حوزه صادرات محصولات دارای نشان حلال، طی سال‌های گذشته عملکرد مناسبی نداشت، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم این مهم بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


پژوهش، مقابله با کم‌فروشی را از دیگر رسالت‌های سازمان استاندارد اعلام کرد و گفت: میزان کم‌فروشی در کشور به‌طور میانگین ۳۹ درصد است این در حالی است که این میزان در استان خیلی ناچیز و کمتر از پنج درصد است که با تذکر و اخطار مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی، تدوین یک مورد استاندارد بین‌المللی در استان را از مهمترین اقدامات این اداره کل طی یکسال اخیر برشمرد و ادامه داد: پایش خدمات در هشت حوزه خدماتی هتل ها، مهمانسراها، میدان میوه و تره‌بار، پایانه‌های مسافربری، بهزیستی، مدارس و قالی‌شویی، ایجاد آزمایشگاه برای محصولات خاص، کسب جایزه ملی کیفیت و نشان حلال از دیگر توفیقات استان طی سال گذشته بوده است.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری، تصویب بسته تحولی و اجرای آن از اردیبهشت امسال به مدت یکسال را از مهمترین اقدامات کشور و استان در حوزه استاندارد عنوان کرد و گفت: این بسته ۴۶ بند دارد و افزایش کمی و کیفی تولیدات، پایداری رشد تولید کیفی و نظارت بر تولیدات و ارائه خدمات را مهمترین هدف خود قرار داده است.

پژوهش، حفظ ایمنی، بهداشت و سلامت را مهمترین هدف استاندارد از انجام نظارت‌های خود برشمرد و افزود: انجام این رسالت رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت.
وی، همکاری مراکز دانشگاهی و علمی برای ارتقای استاندارد محصولات تولیدی و خدماتی را خواستار شد و افزود: اگر بخواهیم ضریب ارتقای کیفیت محصولات و افزایش صادرات کشور را افزایش دهیم می‌طلبد تا به بحث استاندارد و مشارکت مراکز علمی توجه بیشتری شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.