سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخت مرگ؛ گیاهی که هیچ جانداری حق نزدیک شدن به آن را ندارد! + عکس

در قلمرو شگفتی‌های طبیعت، برخی از خطرات پنهان وجود دارند که می‌توانند برای افراد بی خبر کشنده باشند.

 درخت مانچینیل به دلیل خواص سمی اش بدنام است که آن را به یکی از خطرناک‌ترین درختان جهان تبدیل می‌کند. تقریباً هر قسمت از این درخت حاوی طیف وسیعی از سموم از جمله استر‌های فوربول و سایر ترکیبات شیمیایی است. حتی تماس صرف با هر قسمت از درخت می‌تواند عواقب شدیدی داشته باشد که منجر به تحریک پوست، تاول زدن و مشکلات بالقوه سلامتی طولانی مدت شود.

یکی از خائنانه‌ترین جنبه‌های درخت مانچینیل، میوه فریبنده آن است. این میوه‌ها که شبیه سیب‌های سبز کوچک هستند، رهگذران ناآگاه را جذب می‌کنند، غافل از خطری که در درون وجود دارد. مصرف میوه مانچینیل می‌تواند منجر به درد طاقت فرسا، احساس سوزش، استفراغ و عوارض بالقوه تهدید کننده زندگی شود. ضروری است که بسیار احتیاط کنید و هرگز این میوه‌های سمی را مصرف نکنید یا از آن‌ها استفاده نکنید.


بیشتربخوانید


علاوه بر میوه‌های سمی، شیره درخت مانچینیل نیز به همان اندازه خطرناک است. شیره حاوی ترکیبی قوی از ترکیبات سمی است که می‌تواند باعث سوختگی شدید، تاول و حتی آسیب دائمی چشم شود. ایستادن در زیر درخت در هنگام بارندگی می‌تواند منجر به تماس ناشی از قطرات باران با شیره شود و خطر عوارض جانبی را تشدید کند. حتی ایستادن در نزدیکی درخت در طول یک روز بادی می‌تواند ذرات سمی را در هوا حمل کند و سلامت انسان را تهدید کند.

درخت مانچینیل عمدتاً در نواحی ساحلی دریای کارائیب، آمریکای مرکزی و بخش‌هایی از آمریکای جنوبی یافت می‌شود. معمولاً در باتلاق‌های حرا، سواحل شنی و جنگل‌های ساحلی رشد می‌کند و بخشی جدایی‌ناپذیر از این اکوسیستم‌های ظریف را تشکیل می‌دهد. حضور آن در این محیط‌ها عنصری از خطر را می‌افزاید و نیاز به آگاهی و احتیاط برای مردم محلی و بازدیدکنندگان دارد.

منبع: خبرآنلاین

برچسب ها: جالبترین ها ، درخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
سلام.هیئت عالی تشخیص مصلحت نظام،دولت و مجلس بدانید جان و مال مردم در جاده ها شوخی نیست،سالانه هزاران نفر در جاده ها با خودروهای حلبی داخلی کشته و معلول میشوند.کدوم کشور این خودروهای حلبی های تاریخ گذشته شرکتهای انحصاری داخلی با تکنولوژی 30 سال پیش رو میخرند،ان هم با گرانفروشی دههابرابری،احتکار،کاهش تولید به قصد گرانی و مافیابازی و نفوذ در دولت و مجلس،به زور این حلبی های ناایمن را با گرانفروشی دههابرابری قالب مردم می کنید،باز کنید درب واردات خودروهای کم مصرف با حجم موتور کمتر از 1800cc،هیبریدی،برقی را بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم ایران و به این دلالی شرکتهای انحصاری پایان دهید.
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
دمت گرم عالی گفتی
رضا
۱۷:۴۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
واقعا گل گفتید سخن ۸۰ میلیون ایرانی
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
حرفت درست بود ولی جاش اینجا نبود
اما مورد دیگم بگم که خیلی قسمتها و چندین روزه هی اینو تکرار میکنی گاهی عین همین گاهی با یه کم تفاوت !
مورد دیگه این دو نظر که تعریف کردن و.. فکر کنم خودتی باهمینطوری یا سیم کارت دیگه نوشتی و حرف خودتا تائید کردی خخخ
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
همین درخت بسیار سمی که همه چیزش سمی هست شاید بعدها دانشمندان متوجه شن که برای مثلا فلان بیماری بی علاج خیلی موثره و یا روش تحقیق میکنن میبینن دوای خیلی از بیماریهاست ! مثل اینکه میگفتیم مار و عقرب و... سمی هستن و تا میدیدی فورا میکشتی حتی اگه کاری باهات نداشتن و تو بیابون راه خودشونا میرفتن . ولی حالا ببینید از همون زهرها که کشنده هستند چه داروهایی و پادزهرهایی ساخته میشه ! هیچ گاه کار خدا بی حکمت نیست !
عمار .
۱۵:۱۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
اخبار خبرنگاران جوان سلام علیکم خداقوت مشکلی در سایت خبریتون روی صفحه گوشیم پیش آمده مدت چند ماه است بوجود آمده بنده حقیر نمی توانم دریچه های خبری دیگر را باز و نگاه کنم و مطلع شوم روی سه خط قرمز بالای صفحه که کلیک می کنم علامت ضربدر می شود و دریچه های دیگر خبری را برایم باز نمی کند و هیچ حق انتخابی برای دیدن خبرهایتان را ندارم لطفاً پیگیری کنید و درستش کنید قبلاً که روی سه خط قرمز رنگ بالای صفحه کلیک می کردم همه دریچه های خبری مانند اخبار اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و هنری و وبگردی و غیره ... برایم باز می شد ولی مدتهاست که دیگر قفل شده علتش چیست پیگیری کنید درستش کنید . با تشکر . التماس دعا و صلوات .
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
چه حال داری خیلی طولانی نوشتی