سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرعت انقراض گونه‌های جانوری ۲۰۰ تا ۵۰۰ برابر شده است

معاون محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: بدلیل بی‌توجهی انسان‌ به حفظ محیط زیست، سرعت انقراض گونه های مختلف جانوری نسبت به یکصد سال گذشته ۲۰۰ تا ۵۰۰ برابر شده است.

حسین اکبری روز پنجشنبه در اختتامیه طرح ملی "محیط یار" که به مناسبت "هفته محیط زیست" در فرمانداری شهرستان مبارکه برگزار شد، گفت: توجه ویژه به آموزش، مهمترین و اساسی‌ترین رُکن در حفظ محیط زیست، آب، هوا، خاک، گیاهان و گونه‌های جانوری است به همین دلیل باید با توسعه آموزش‌ها، فرهنگ حفظ محیط زیست را در ذهن خود و کل آحاد جامعه گسترش دهیم.

وی آلودگی امروز آب، هوا و خاک در بسیاری از شهرها و کلانشهرها را ناشی از بی‌توجه کافی به محیط زیست توصیف و تصریح کرد: خشکی تالاب‌ها و رودخانه‌ها نیز بر اثر بی‌توجهی به حفظ محیط زیست اتفاق افتاده است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان اظهار داشت: اشتغال، اقتصاد و حفظ محیط زیست سه رُکن توسعه و آبادانی هر کشور محسوب می شود و در صورت بی‌توجهی به آنها، با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد.
اکبری گفت: طرح ملی محیط یار از سال ۱۳۸۴ در استان اصفهان آغاز شده و تا به امروز به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است.
وی خاطرنشان کرد: این طرح سال گذشته در ۴۲۶ مدرسه استان و ۱۲ مدرسه شهرستان مبارکه اجرا شد و در پرتو آن دانش‌آموزان آموزش‌های زیست محیطی را فرا گرفتند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان افزود: اصفهان بعنوان استانی پیشرو در طرح ملی محیط یار است.

وی با اشاره به محدودیت منابع زمین ادامه داد: هدف از اجرای طرح ملی محیط یار و ارائه آموزش‌های محیط زیستی، نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست در جامعه و توسعه احساس مسوولیت اجتماعی در صنایع و بخش های مختلف دولتی و کشاورزی و استفاده درست از همه منابع موجود است.

اکبری اظهار داشت: انرژی، آب، هوا و خاک و جنبه‌های مختلف این منابع محدود است و هرچه به صرفه‌جویی و مصرف درست آنها توجه ویژه داشته باشیم به پایداری زندگی خود کمک کرده‌ایم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.