سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم جلوگیری از فعالیت تور‌های غیرمجاز گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان بر لزوم جلوگیری از فعالیت تور‌های غیرمجاز گردشگری با تعامل و همکاری میان دستگاه‌های نظارتی در استان تأکید کرد.

منصور مهرزاد در دیدار با دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر استان، اظهار کرد: کردستان یک استان کم‌برخوردار است و برای توسعه منطقه باید روی حوزه گردشگری تمرکز داشته باشیم.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان افزود: تور‌های غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آن‌ها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آن‌ها برخورد کند.
 
او حضور گردشگران در استان کردستان را حاصل وجود امنیت پایدار در این منطقه خواند و عنوان کرد: تشکیل یک ستاد نظارتی توسط دستگاه‌های مسئول راهکار نظارت و مقابله با تور‌های غیر مجاز در مناطق گردشگری استان است.
 
مهرزاد یادآور شد: ممانعت از اجرای تور‌های غیر مجاز در مناطق گردشگری دغدغه مشترک این اداره‌کل و ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که باید با هم‌فکری و هم‌افزایی عملیاتی شود.

دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر استان کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه کردستان مقصد گردشگران زیادی در طول ایام سال است، گفت: توجه به مشکلات معیشت مردم اولویت ستاد امر به معروف است و ما از جذب هر چه بیشتر توریست‌ها و گردشگران در استان کردستان استقبال می‌کنیم، چون معتقدیم به ایجاد شور و نشاط اجتماعی کمک می‌کند، اما نباید اعمال آن‌ها خلاف موازین اسلامی باشد.

علی اصغر حسینی با اشاره به اهمیت مقابله با تور‌های غیرمجاز، اظهار کرد: باید تکلیف تور‌های غیرمجاز توسط نهاد‌های مرتبط مشخص شود تا سبب انجام رفتار‌هایی دور از شأن مردم متدین استان کردستان در مناطق گردشگری نشود.
 
او بر هماهنگی و هم‌افزایی هر چه بیشتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در خصوص نظارت بر تور‌های گردشگری تأکید کرد و یادآور شد: امیدواریم با تعامل و همکاری میان دستگاه‌های مربوطه بتوانیم در راستای توسعه استان از حیث ایجاد شور و نشاط و ایجاد اشتغال مرتبط با صنعت گردشگری گام برداریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.