سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی مشکلات دانشگاه گیلان در مجلس شورای اسلامی

در نشست مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با مسئولان دانشگاه گیلان مهمترین مسائل و چالش‌های این دانشگاه بررسی شد.

رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزنده دانشگاه گیلان برای ارتقاء علمی این دانشگاه گفت: دانشگاه گیلان سرمایه‌ای ارزشمند برای استان است که باید با مسئله محور کردن فعالیت‌ها و کیفی سازی کار‌های پژوهشی و فرهنگی توسعه یابد.

محمد رضا احمدی سنگری با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه در حوزه پژوهش و افزایش شرکت‌های دانش بنیان افزود: باید از پتانسیل دانشگاه و دانشجویان در حوزه‌های صنایع، عمرانی، مسایل شهری و توسعه استان استفاده کرد.

وی با تاکید بر تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنایع گفت: باتوجه به اینکه دانشگاه گیلان جزو ۱۰ دانشگاه جامع برتر کشور است تخصیص سرانه بودجه آموزش عالی به این دانشگاه کم است که نمایندگان استان در مجلس و کمیسیون آموزش عالی پیگیری خواهند کرد.

رییس دانشگاه گیلان هم در این نشست با ارایه گزارشی از دستاورد‌های پژوهشی، آموزشی و فناوری این دانشگاه گفت: دانشگاه گیلان حدود ۲۰ هزار دانشجو دارد که کیفیت گرایی در تولید علم هدف و برنامه این مجموعه آموزشی برای پرورش نیرو‌های نخبه است.

فرید نجفی به ظرفیت بالای این دانشگاه در تولید طرح‌های پژوهشی اشاره و افزود: دانشگاه گیلان آمادگی دارد با استفاده از طرح‌های پژوهشی مشکلات شهری از جمله ساماندهی پسماند و آسفالت راه‌ها را در همکاری با دیگردستگاه‌ها اجرایی حل کند.

وی جلسه با نمایندگان را مایه پویایی و پیشرفت دانشگاه دانست و گفت: تاثیرگذاری دانشگاه در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی نیازمند حمایت‌های بیشتر و تامین منابع مالی است.

در ادامه این نشست سید علی آقازاده نماینده رشت و خمام، احمد دنیا مالی نماینده مردم بندر انزلی، رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدعباسی مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه، معاونان و مدیران دانشگاه گیلان هریک دیدگاه‌های خود را در خصوص نقش کلیدی دانشگاه در اشتغال دانش آموختگان، ضرورت بازنگری در سرانه بودجه آموزش عالی دانشگاه، افزایش و تجهیز خوابگاه دانشجویان به ویژه خوابگاه متاهلی، جذب دانشجویان غیر ایرانی، لزوم تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام دانشگاه، اتمام دانشکده شرق گیلان، تقویت فعالیت‌های فرهنگی، ایجاد رشته‌های مورد نیاز دریانوری و کشاورزی و تهیه مقاله‌های طبق نیاز استان و کشور بیان کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.