سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بودجه کمک رسانی به مردم افغانستان

سازمان ملل متحد و آژانس‌های بشردوستانه، بودجه برنامه کمک رسانی به افغانستان را برای سال ۲۰۲۳ کاهش داده اند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد، سازمان ملل و آژانس‌های بشردوستانه، بودجه برنامه کمک رسانی به افغانستان را برای سال ۲۰۲۳ به ۳/۲ میلیارد دلار تغییر داده اند که نسبت به ۴/۶ میلیارد دلار تعیین شده در اوایل امسال، کاهش یافته است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در بیانیه‌ خود افزود اوضاع عملیاتی در حال تغییر در پی محدودیت‌های حکومت طالبان بر امدادگران زن، موجب این بازنگری شده است.

مقامات طالبان چند دستور صادر کرده‌اند که بسیاری از کارمندان زن افغانستان در سازمان‌های غیردولتی و سازمان ملل را از کار کردن منع کرده‌اند.

در بیانیه سازمان ملل آمده است افغانستان همچنان با یکی از بدترین بحران‌های انسانی در جهان روبروست و بیش از دو سوم مردم به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

برخی از مقامات فعال در زمینه کمک‌های بشردوستانه و دیپلمات ها، در مورد کاهش احتمالی کمک‌های مالی به کشور ویران شده از جنگ افغانستان هشدار داده اند.

آژانس توسعه سازمان ملل ، ماه آوریل پیش بینی کرد در صورت کاهش ۳۰ درصدی کمک ها، اقتصاد افغانستان با کاهش رشد اقتصادی روبرو خواهد شد و تورم افزایش می‌یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.