سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جذب ۲ سرمایه گذار در شهرک انرژی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: ۲ سرمایه گذار در گام اول با عقد تفاهم نامه با این شرکت برای سرمایه گذاری در شهرک انرژی  جذب شدند.

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین با اشاره به آغاز جذب سرمایه گذار در شهرک تخصصی انرژی قزوین، گفت: ۲ سرمایه گذار در گام اول با عقد تفاهم نامه با این شرکت برای سرمایه گذاری در این شهرک جذب شدند.

 صفاری افزود: ۱۲ هکتار زمین در شهرک تخصصی انرژی قزوین به این سرمایه گذاران واگذار می‌شود که سهم هرکدام ۶ هکتار است.

این مسوول با بیان اینکه برای استقرار سرمایه گذاران در شهرک تخصصی انرژی قزوین حدود ۸۰۰ هکتار زمین درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: آماده سازی فاز نخست این شهرک به میزان ۱۰۰ هکتار در دست اجرا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین یادآور شد: شهرک تخصصی انرژی استان قزوین در مجاورت شهرک صنعتی شال در شهرستان بویین زهرا جانمایی شده است.

این مسوول با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در شهرک انرژی قزوین ایجاد می‌شود، اظهار کرد: نزدیکی به تهران و همجواری با شهرک صنعتی شال از مزایای این شهرک به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای جذب سرمایه گذار در شهرک تخصصی انرژی قزوین پست برق توزیع بود که در نشست مشترک با مدیران سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتبا) و شرکت برق منطقه‌ای زنجان و شرکت توزیع برق قزوین مقرر شد برای فاز اول این مجموعه از امکانات و ظرفیت‌های موجود در شهرک صنعتی شال استفاده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با بیان اینکه تقویت سرمایه گذاری در بخش صنعت نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله تامین برق مورد نیاز است، افزود: این مهم با راه اندازی شهرک انرژی در قزوین مورد توجه قرار گرفته است.

این مسوول گفت: تولید انرژی پاک و پایدار بدون تخریب و آسیب به محیط زیست و کاهش هزینه‌های تولید برق و کمک به پایداری شبکه برق سراسری از مزایای مهم شهرک انرژی به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، تولید ۴۰۰ مگاوات برق پس از بهره برداری از طرح‌های سرمایه گذاری شهرک انرژی قزوین برآورد شده است.

براساس تفاهم نامه میان استان قزوین و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق تولید۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات برق در این استان هدف گذاری شده که هزار و ۳۵۰ مگاوات آن از طریق انرژی خورشیدی خواهد بود.

 

 
 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.