سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته مرز مجلس ایران:

طالبان به قواعد همسایگی و بین‌المللی پایبند باشد

رئیس کمیته مرز مجلس ایران گفت هیأت حقیقت‌باب برای بررسی ابعاد درگیری اخیر در مرز تشکیل شده است.

شهریار حیدری، رئیس کمیته مرز مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به درگیری اخیر در مرز ایران و افغانستان و تشکیل هیأت حقیقت‌یاب افزود: هیأت حقیقت‌باب برای بررسی ابعاد درگیری اخیر تشکیل شده است تا مشخص کند که کدام یک از دو طرف شروع‌کننده درگیری بوده است.

وی گفت که نیرو‌های طالبان آموزش کافی ندیده‌اند، در حالی که مرزبان‌های جمهوری اسلامی ایران، دیپلمات محسوب می‌شوند که از طرف وزیر امور خارجه کشور، استوارنامه دریافت می‌کنند و می توانند با کشور‌های همسایه به عنوان یک دیپلمات وارد گفتگو شوند.

رئیس کمیته مرز مجلس شورای اسلامی ایران گفت: نیروهای طالبان چنین آموزش‌هایی را دریافت نکرده اند و به قواعد و اصول مرزها و قوانین بین المللی مرتبط با جغرافیای مرز آشنا نیستند.

رئیس کمیته مرز مجلس شورای اسلامی ایران با تأکید بر اینکه طالبان به قواعد همسایگی و بین‌المللی پایبند باشد گفت: مردم افغانستان با مشکلات اقتصادی و‌ معیشتی دست و‌پنجه نرم می‌کنند و طالبان باید به فکر تأمين حقوق اولیه مردم افغانستان باشد.

پیش از این نیز وزیر کشور ایران در پی تنش مرزی ایران و افغانستان و ارزیابی های صورت گرفته گفت نقطه مرزی برای تردد باز بوده و در آرامش قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.