صادرات کالا از مرز دوغارون به افغانستان افزایش ۶۴ درصدی وزن یافته است.

مدیرکل گمرک مرزی دوغارون تایباد گفت: در چهار ماه نخست امسال ۲۴۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۸۱ میلیون دلار از مرز دوغارون صادر شده است.

مدیرکل گمرک مرزی دوغارون تایباد گفت: ۲۴۶ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه از این مرز به افغانستان صادر شد که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۶۴ درصد به لحاظ وزنی افزایش داشته است.

سید حسن رحیمی‌ زاده افزود: ارزش کالاهای صادر شده به افغانستان در این مدت ۸۱ میلیون و ۵۲۸ هزار دلار برآورد شده است. وی با اشاره به ترانزیت کالا به مقصد دوغارون اظهار کرد: در بازه زمانی چهار ماهه نخست سال جاری، ۴۰۰ هزار تن کالا به ارزش یک و نیم میلیارد دلار به مقصد دوغارون از سایر کشورها ترانزیت شد که به لحاظ وزنی ۱۳۰ درصد و از نظر ارزش ۱۵۰ درصد داشته است.

مدیر کل گمرک مرزی دوغارون تایباد ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از پنج هزار و ۷۵۶ تن انواع کالا به ارزش هفت میلیون دلار از سمت کشور افغانستان وارد مرز دوغارون شده است.

وی گفت: مصالح ساختمانی، میلگرد، بنزین و گاز مایع از مهم ترین اقلام صادراتی به افغانستان است و انواع دانه های روغنی و سنگهای ساختمانی بیشترین کالاهای وارداتی از افغانستان به مرز دوغارون را شامل می شود.

رحیمی‌ زاده افزود: در چهار ماهه نخست امسال ۷۸ هزار تن کالا به ارزش ۹۰ میلیون دلار از سمت افغانستان به دوغارون ترانزیت شده است. وی عنوان کرد: مرز دوغارون دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و یکی از پر رفت و آمدترین معبرهای زمینی کشور در بخش کالا و مسافر است.

مدیر کل گمرک مرزی دوغارون تایباد اضافه کرد: گمرک مرزی دوغارون یکی از پنج گمرک فعال اقتصادی کشور است که نقش مهمی در اشتغال جوانان جویای کار شهرستان تایباد دارد.

برچسب ها: طالبان ، مرز دوغارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.