سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری در مناطق روستایی/وجود ۲ هزار مشترک بهره بردار در سطح استان

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه، به اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری در سال گذشته اشاره کرد و گفت : بیشتر این عملیات با هدف تامین زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق روستایی استان انجام شده است.

امیری مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه گفت : امسال برنامه اجرای ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری برای اتصال بازارچه‌های مرزی و روستا‌های در مسیر را دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه یادآور شد: سهم شرکت مخابرات در بحث اینترنت خانگی از تمامی شرکت‌های موجود در بازار بیشتر است در تنیجه مشخص است که کیفیت مخابرات از بقیه شرکت‌ها بالاتر بوده و در برخی موارد به دلیل دوری از مرکز مخابراتی و در حاشیه شهر بودن ممکن است، کیفیت اینترنت مخابرات افت کند.

وی اظهار داشت: شهرستان‌های کرمانشاه، سنقروکلیایی، پاوه، جوانرود، اسلام‌آبادغرب و سرپل‌ذهاب تا به حال به شبکه فیبرنوری مجهز شده‌اند و به شهرستان‌های دیگر استان هم به مرور در حال انجام است.

امیری تاکید کرد: سعی کردیم به نقاط گردشگری استان کرمانشاه سرویس‌دهی را انجام دهیم و در برخی مناطق دکل‌های مخابراتی و در برخی مناطق دیگر وای فای نصب شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲ هزار مشترک بهره بردار در سطح استان وجود دارد و تا حدود ۲۰ هزار مشترک ظرفیت ایجاد شده است و تا پایان سال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حدود چهار هزار و ۲۰۰ مشترک دیگر به شبکه فیبرنوری متصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه گفت: همراه اول در استان کرمانشاه بزودی پروژه فایو جی را شروع خواهد کرد. یکی از مشکلات عمده ما در سطح شهر کرمانشاه ممانعت‌های مردمی برای نصب دکل‌های مخابراتی است. با این ارتقا که به طور قطع یک تحول در سطح مخابراتی استان ایجاد خواهد کرد، مشکلات کاهش سرعت اینترنت تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: تامین ارتباطات روستایی به عهده دولت است و به عهده اپراتور‌ها و یا مخابرات ایران نیست و دولت تصمیم می‌گیرد که روستا‌ها را در چه زمانی، با چه سرعتی و با چه فناوری به شبکه ارتباطات متصل کند.

امیری با بیان اینکه هم اکنون ۴۰۰ هزار مشترک دایمی و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک اعتباری همراه اول در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: یکی از مشکلات بزرگ شرکت مخابرات ایران سرقت‌ها است. در بخشنامه جدید شرکت تنها موظف به ۲ بار ترمیم شبکه مشترک هستیم و بیش از سه بار بر عهده خود مشترک است. اما در استان برای برخی مشترکین تا ۲۲ بار خطوط مخابراتی آن‌ها بازسازی شده است.

وی اضافه کرد: میلیارد‌ها تومان شرکت مخابرات ایران بابت سرقت‌ها ضرر کرده و شبکه کنونی مخابراتی ۷۰ ساله است و ترمیم و بازسازی آن در یک یا ۲ سال به طور قطع ممکن نیست .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.