سرپرست مخابرات استان کرمانشاه از افزایش ظرفیت فیبرنوری خانگی در استان به ۵۰ هزار پورت تا پایان امسال خبر داد و گفت : در حال حاضر دو هزار پورت به متقاضیان در سطح استان واگذار شده است.

حمیدرضا امیری، سرپرست مخابرات استان کرمانشاه امروز (۲۴ اردیبهشت) در نشستی خبری به مناسبت روز ارتباطات (۲۷ اردیبهشت) از ICT به عنوان پیشران توسعه پایدار کشور یاد کرد و گفت : برای توسعه باید بستر آن را ایجاد و تقویت کنیم و در نتیجه نیاز است که به حوزه ICT کشور توجه ویژه شود.

وی با اشاره به درآمد‌های و هزینه‌های مخابرات، گفت: درآمد‌های ما باید متناسب با هزینه‌های ما باشد و این درحالیست که با وجود افزایش چند برابری قیمت تجهیزات و دستمزد و ... در چند سال گذشته تعرفه‌های مخابرات تغییری نکرده و تنها در سال گذشته اندکی به تعرفه‌ها اضافه شد که با توجه به افزایش هزینه‌ها هنوز زیان ده هستیم.

وی افزود: تعرفه جدید تلفن ثابت در مراکز استان‌ها در حالی ۱۵ هزار تومان در ماه تعیین شده که هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت ماهانه ۳۵ هزار تومان است.

امیری گفت: این افزایش تعرفه‌ها در سال گذشته شاید اندکی از هزینه‌ها را جبران کند، اما قطعا برای رفع مشکلات مخابرات کافی نیست و اگر تعرفه‌ها به ۸۰ هزار تومان افزایش پیدا کند آن زمان تازه درآمد‌ها با هزینه‌ها به برابری می‌رسد.

وی افزود: علی رغم وجود این مشکلات شرکت مخابرات در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری به برنامه‌های توسعه‌ای خود ادامه داده و به مناسب روز ارتباطات شاهد بهره برداری از ۳۳ میلیارد تومان پروژه مخابراتی در سطح استان خواهیم بود.

امیری گفت: این پروژه‌ها در هفت سرفصل از جمله فیبر نوری، ارتقای سایت‌های همراه اول، اینترنت پرسرعت، نصب سایت همراه اول و ... به بهره برداری می‌رسند.

امیری به اجرای پروژه فیبرنوری خانگی در استان اشاره کرد و افزود: این پروژه گام مهمی در جهت توسعه اینترنت پرسرعت در کشور و استان است و در حال حاضر ظرفیت راه اندازی ۲۰ هزار پورت خانگی در استان فراهم شده که قصد داریم تا پایان سال این ظرفیت را به ۵۰ هزار پورت افزایش دهیم.

امیری از واگذاری دو هزار پورت فیبرنوری خانگی به متقاضیان در استان خبر داد و افزود: پیش بینی می‌شود بتوانیم تا پایان سال این عدد را به ۶۲۰۰ پورت برسانیم.

امیری با اشاره به ایجاد ظرفیت راه اندازی فیبرنوری خانگی در شش شهرستان کرمانشاه، اسلام آبادغرب، جوانرود، سنقر و کلیایی، پاوه و سرپل ذهاب گفت: در تلاش هستیم تا این برنامه را امسال در تمام شهرستان بر حسب نیازی که دارند و متقاضیانی که در آن‌ها وجود دارد، اجرایی کنیم.

سرپرست مخابرات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نصب فیبر نوری خانگی هزینه‌ای برای متقاضیان ندارد و تنها باید هزینه ماهانه پرداخت کنند که از حداقل ماهی ۱۲۰ هزار تومان بسته به میزان سرعت درخواستی شروع می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.