سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ساخت مرکز بهداشتی درمانی در مرز خسروی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : این دانشگاه برای خدمات‌رسانی بهتر به زوار اربعین حسینی (ع) ساخت مرکز بهداشتی درمانی خسروی با ۲ هزار متر مربع مساحت و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار را آغاز کرده است.

قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : درمانگاه خسروی حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اربعین امسال حتماً یک طبقه آن به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: امسال برنامه‌های اجرا شده پارسال را با قدرت و توان بیشتر اجرا خواهیم کرد و افزایش تعداد تیم‌های فوریت‌های پزشکی و افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امسال به جزء ساخت مرکز بهداشتی درمانی خسروی، درمانگاه سیار نیز در منطقه برای سرم درمانی افراد در معرض گرمازدگی راه اندازی خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: از هفته گذشته ذخیره‌سازی مناسبی از سرم برای اربعین انجام دادیم که سرم باتوجه به گرمای هوا بیشترین دارویی است که در این ایام مورد نیاز خواهد بود.

محمدی تاکید کرد: در فعالیت‌های بهداشتی نیز تمام موکب‌ها مورد نظارت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مجموع حدود ۷۰ میلیارد تومان برای پوشش درمانی و بهداشتی زواری که از استان کرمانشاه عبور کردند، هزینه کرد.

به گفته وی، این هزینه شامل تمام مسافرانی که به مرز خسروی رفته اند و زوار دیگری که برای رسیدن به سایر مرز‌ها از محور‌های مواصلاتی استان استفاده کرده اند، می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این هزینه‌ها مربوط به تامین داروی مورد نیاز، پرسنل، پزشکان متخصص، اسکان متخصص و پزشکان مستقر در مرز و جاده‌های مواصلاتی است.

وی افزود: پارسال عمده مشکل ما در منطقه صفر مرزی بود که به دلیل ۲۴ ساعته نبودن مرز و ظرفیت پایین طرف عراقی برای پذیرش زوار ایرانی و شلوغی مرز، بیشترین مورد گرمازدگی در مرز خسروی را داشتیم، ولی همکاران ما درمان‌های دارویی و سرم درمانی و ویزیت را برای بیماران انجام دادند و خوشبختانه یک نفر فوتی هم نداشتیم .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.