رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : این دانشگاه آمادگی لازم برای توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و فرهنگی با کشور عراق را دارد.

قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست با سرکنسول عراق در کرمانشاه بر افزایش تعامل و همکاری بیشتر ۲ کشور در زمینه توریسم درمانی و آموزشی تاکید کرد.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده امکانات و زیرساخت‌های مناسبی برای تحصیل دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فراهم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این دانشگاه دارای ۹ دانشکده است و بیش از پنج هزار و ۸۰۰ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که بخشی از آن‌ها دانشجویان غیرایرانی هستند و امیدواریم با فعالیت‌های انجام شده جذب دانشجویان غیرایرانی را افزایش دهیم.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور است و در برخی پارامتر‌ها جزو سه دانشگاه برتر جمهوری اسلامی ایران هستیم.

محمدی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان بزرگترین دانشگاه در غرب کشور ظرفیت بسیار خوبی در حوزه توریسم درمانی و جذب و آموزش دانشجویان خارجی بویژه دانشجویان عراقی دارد.

وی اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در این راستا در دانشگاه انجام شده و این دانشگاه می‌تواند هم در بحث بهداشت و درمان و هم پزشکی و آموزشی همکاری خوبی با کشور عراق داشته باشد و امیدواریم این جلسه عملیاتی شده و نتایج آن اجرایی و عملیاتی گردد.

جعفر ستار الخزاعلی سرکنسول عراق در کرمانشاه در جلسه گفت: در بازدیدی که از دانشگاه علوم پزشکی به عمل آمد، ظرفیت‌ها، امکانات و زیرساخت‌های بسیار خوبی مشاهده شد.

وی افزود: جای بسیار خرسندی است که امکانات و زیرساخت‌های فراهم شده در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بسیار قابل توجه است و این دانشگاه دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه توریسم درمانی و آموزش پزشکی است.

سرکنسول عراق در کرمانشاه گفت: خوشحالیم که جوانان کشور عراق در کشور دوست و برادر و همسایه ما ایران تحصیل کنند و شرایط و امکانات خوب دانشگاه علوم پزشکی را به مقامات عراقی منعکس خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم این همکاری را در حوزه آموزش، تحقیقات و فناوری افزایش دهیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.