سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: آخرین کشتی جنگی اوکراین غرق شد

وزارت دفاع روسیه از غرق شدن آخرین کشتی جنگی اوکراین در بندر اودسا خبر داد.

روسیه یکی از بزرگترین ارتش‌های جهان را داراست و به همین منظور بسیاری از استراتژیست‌های غربی درباره گسترش ناتو به مرز‌های این کشور و تحریک مسکو در این باره هشدار داده بودند. اکنون مسکو به دلیل قدرت نظامی بالای ارتش خود، در حوزه دریایی و هوایی دست برتر را نسبت به ارتش اوکراین دارد. این در حالی است که کی یف چشم به کمک‌های کشور‌های غربی دوخته است. 

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش روسیه امروز موفق شد آخرین کشتی جنگی اوکراین را هدف قرار داده و غرق کند. 

این بیانیه می‌افزاید: نیروی هوایی ما طی عملیاتی امروز با کمک یک موشک بسیار دقیق آخرین کشتی جنگی اوکراین را که در بندر اودسا پهلو گرفته بود هدف قرار داده و منهدم کرد. 

وزارت دفاع روسیه در ادامه از هدف قرار دادن زاغه مهمات گردان ۶۰ مکانیزه ارتش اوکراین در منطقه خارکیف و نابودی کامل تسلیحات غربی انبار شده در آنجا خبر داد. 

ارتش روسیه همچنین از تقابل سنگین با نیرو‌های ارتش اوکراین در منطقه آودیوکا خبر داد. بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، در این نبرد ۲۰۰ تن از نیرو‌های اوکراینی جان خود را از دست دادند. 

تاکنون مقامات اوکراینی درباره اظهارات مطرح شده از سوی روسیه واکنشی نشان نداده است. 

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان می‌گوید جنگ اوکراین اکنون وارد مرحله فرسایشی شده است و کشوری در این جنگ دست بالا را دارد که قدرت توپخانه‌ای بیشتری داشته باشد. بر اساس پیش بینی تحلیلگران غربی قدرت توپخانه‌ای مسکو نسبت به کی یف ۵ به ۱ و حتی ۱۰ به یک برآورد شده است.

برچسب ها: جنگ اوکراین ، روسیه ، ناتو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
لعنت الله علی شیطان رجیم و قوم الظالمین
علی الخصوص متجاوزان روس
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
برنامه ریزان و فرماندهان جنگی باید ریز به ریز نقشه ها و حرکات و تصمیمات و حمله ها و حرکت‌های دفاعی در این جنگ و هر جنگی را باید رصد و مورد دقت کامل قرارداده و در تمرینات نظامی داخل کشور پیاده و بررسی دقیق برای آمادگی کشور برای زمان مناسب و خدای ناکرده هر جنگی با هر وسعت و هر سلاح و قدرتی آماده بوده و تجهیزات و سلاح مناسب را بسازند و نقشه های لازم طراحی و آموزش دادهرشود و تدر دانشگاه های نظامی تدریس شود نباید حتی یک روز از علم دنیا غافل بود و آموزش معطل گذشته و دفاع مقدس باشد تغییرات استراتژی‌های جنگی به دلیل تغییرات در قدرت جنگی و سلاح متفاوت و سریع است. عامل اصلی شکست در هر جنگی غرور بی جا و داشتن نقاط ضعف و سلاح و استراتژی ضعیف و فرماندهان خود شیفته وغافل از توانمندی دیگر کشورها است. هر چه مدت سرباز بیشتر و بر روی شجاعت حاصل از اعتقادات دینی و عرق ملی کار شود نیروی آماده و توانا هم برای دفاع هم برای حفظ روابط اجتماعی و بصیرت سیاسی و دینی تربیت می شود. از زمان سربازی جوانان به دید یک فرصت طلایی باید استفاده کرد برای ساخت جوانانی شجاع متدین و کتر آزموده و آماده برای کار و تلاش در جامعه.سسولههایی به درد نخور بمانند برای کسانیکه پدرانشان با داشتن ثروت منصب به دنبال خرید سرباز بچه‌ای خودشان هستند.
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
زنده باد پوتین
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
ماشالله داش پوتین .بزن که این غربی ها ذاتشون خراب هست..ما لذت می‌بریم میزنی ناتو و غرب رو...چون تو تمام کشورا جنایت و آدم کشی و جنگ و فتنه و غارت کرده...نگاه که چندتا رسانه تحت کنترل خودشون نکید منفور دنیا بودن و هستن...ترور ،جنگ،بیولوژیک، اسیر ،جانباز،ویرانی،یتیمی،کار این غربی ها هست.این مزدوران و منافقین و لات های مجازی و نامرد که ده نفری میریزن سر یک نفر یا با پول حرام به یکنفر تو مجازی و تویتر فتنه و ولنگاری اشاعه میدن کجا هستن هشتگ بزنن چندتا از سرباز های وطن شهید شد...پس معلوم فقط دنبال دویئت هستید...خاک بر سرتون
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
لعنت بر غرب که هر جا پا میزاره جز جنگ ویرانی قتل فتنه دسیسه نتیجه ایی نداره...پوتین برا کشورش و دوستانش بهترین بوده ..الانم اگر مثل غرب میخاست بجنگه دو روزه جنگ تمام بود.جنگ فرسایشی به ظرر کیف هست ولی کیف تحت استعمار آلمان انگلیس آمریکا شده و ۲۰ سال دارن کودتا و تظاهرات میکنن آخرم اومدن برا جنگ...لعنت بر ناتو که منفور دنیا هست
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
این جنگ یک رزمایش واقعی برای روسیه بود و تونست بعد از سالها دوری از جنگ دوباره نیروهای خودش رو محک بزنه
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
روسیه حتی اگه بازنده این جنگ باشه قطعا چیزی از اکراین باقی نمی مانه .غرب و حامی انها و ناتو وحشتناک کمک اکراین کردن و این باعث شد جنگ فرسایشی بشه و باز هم دود ا« به چشم مردم اکراین رفت و ویرانی بیشتر نتیجه آن .اکراین نیروی هوایی خود را تقریبا اول جنگ از دست داد و حالا نیروی درایی و در سه ماه جنگ تقریبا سه استان خود را ازدست داد این قمار وحشتناک اکراین با طناب پوسیده غرب چیزی از اکراین باقی نگذاشته یعنی الان فقط نیروی زمینی دارن که علانا تمرکز روسیه از دریا و هوا و زمین بر روی نیروی زمنی اکراین خواهد بود . جنگ مشخص بود چه میشود و الان واضح تر کار اکراین تمام شد.کاری که امریکا با ژاپن و آلمان کرد و ارتش قدرتمند را از انها گرفت اولین تجربه روسیه هست با اکراین.
حرف حساب
۰۵:۴۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
یاد جنگ ایران و عراق افتادم ... ارتش ایران همون سال های اول تمام کشتی ها و ناوچه های عراقی رو غرق کرد ... تا آخر جنگ ، عراق نیروی دریایی نداشت ... :)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
روسیه کشوری مقتدر و بزرگ است
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
مرحبا به قدرت توپ خانه ای روسیه
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
لعنت بر پوتین
علیرضا
۲۲:۵۳ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
قشنگ دارین میسوزین
سرباز
۲۳:۰۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
درودبر پوتین بایدبمب هسته ای راهرچه زودتر به سمت اوکراین پرتاب کنددرودبرپوتین عزیزوباغیرت