سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه سمنان:

نمایندگان مجلس تا آخرین روز مسئولیت، پیگیر امور مردم باشند

حجت السلام والمسلمین مطیعی گفت: تداوم خدمت به کشور در سال آخر فعالیت نمایندگان این دوره مجلس شورای اسلامی مطالبه رهبری و مردم است.

حجت السلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان سال آخر دوره فعالیت مجلس را برای تبلیغات صرف نکنند و بدون توجه به اینکه در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ چه نتایجی رقم خواهد خورد مباحث بنیادی و اصلی کشور که در مجلس در حال رسیدگی و بررسی است را دنبال و پیگیری کنند و مسئله انتخاب را به اقدامات و وظایف خود منوط نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی اعزام حجاج ایرانی برای شرکت در آیین جهانی حج تمتع را یادآور شد و با تشریح دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص گفت: علاوه بر برکات عظیم معنوی حج منافع سیاسی دنیوی نظیر مسائل حکومتی تدبیر و آداب و سبک زندگی را حجاج ایرانی باید با کسب تجربیات از همدیگر و نیز مسلمانان سایر کشور‌ها در کنگره جهانی حج در نظر داشته باشند و به عنوان سفیران جمهوری اسلامی در خصوص شناسایی اهداف استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل در مقابل مسلمانان تبادل نظر اندیشه و تصمیم گیری کنند.

وی بر بهره گیری از ایام معنوی ماه‌های ذی القعده و ذی الحجه اشاره کرد و افزود: حج فقط برای زائران ایرانی نیست چرا که از جمعیت بیش از ۸۰ میلیونی ایران اسلامی حدود ۸۰ هزار نفر برای حج تمتع مشرف می‌شوند و سایر مردم باید با بهره گیری از مناسبت‌های مختلف این دو ماه نظیر روز عرفه، اعیاد اسلامی، ادعیه و دعا‌های این ماه‌ها برای ارتقاء معنوی و اعتقادی خود تلاش کنند.

خطیب نماز جمعه سمنان توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره سیاست خارجی و فعالیت سفرای جمهوری اسلامی را یادآور شد و افزود: مسئولان دیپلماسی و سفیران جمهوری اسلامی ایران با توجه به نظام نامه ترسیم شده رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص سیاست خارجی با سه محور اصلی عزت، حکمت و مصلحت فعالیت‌های خود را برنامه ریزی و اجرا کنند.

وی همچنین سیاست خارجی دولت در ۲۰ ماه گذشته را با ۱۲ سفر خارجی رئیس جمهور و ۱۴ سفر سران دیگر کشور‌ها به ایران و همچنین امضای تفاهم نامه‌های جامع و بلندمدت را تبیین کرد و این موضوعات را راهبردی مناسب برای ارتقاء فعالیت‌های بین المللی جمهوری اسلامی و همچنین تقویت دیدگاه‌های اقتصادی و رفع مشکلات داخلی بر شمرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) به ضرورت‌های ترویج فرهنگ رضوی در جامعه اشاره کرد و افزود: عرض ارادت و مظاهر ظاهری نظیر زیارت‌ها و برپایی مجالس جشن و سرور در این ایام از وظایی شیعیان آن امام بزرگوار است، ولی نباید از نشر معارف و فرهنگ رضوی غافل شد و عالمان دینی و دانشگاهی برای ترویج آن که آموزه‌های عمیقی برای برطرف کردن برطرف کردن مشکلات فعلی جامعه دارد تلاش کنند.

نتایج اجلاس منطقه‌ای ائمه ۴ استان مازندران، گیلان، گلستان و سمنان در شهر ساری با بررسی مسائل روز از جمله عفاف و حجاب و فعالیت مساجد از از دیگر مباحث خطبه‌های نماز جمعه امروز سمنان بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.