حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی گفت: هر چند دولت سیزدهم مشوق‌های خوبی در راستای سیاست حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قرار داده است، اما رسیدن به این مهم فقط بر عهده دولت نیست و تک تک مردم باید به فکر ازدیاد نسل و جوانی جمعیت باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه   یادآور شد: اگر کشورمان با روند کنونی در زمینه جمعیت پیش رود در سال ۱۴۳۰ کشور پیری هستیم که بیش از یک سوم جمعیت کشورمان را سالمندان تشکیل می‌دهند و نمی‌توانیم در زمینه‌های مختلف مدعی باشیم.

وی تاکید کرد: معضل اول و اصلی استان سمنان بحران آب و پس از آن جمعیت است، به طوری که شمار کارگرانی که از سایر مناطق در استان حضور می‌یابند در حال کاهش است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی با اشاره به حمایت‌های قانونی در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: تسهیل امر ازدواج در بین جوانان استان سمنان ضروری است‌ تا از رتبه آخر کشور در این حوزه فاصله بگیریم.

تابلوهای اخیر اقتدار نظام جمهوری اسلامی

خطیب جمعه سمنان توافق با عربستان سعودی، بهبود روابط با کشورهای همسایه، سفر رییس جمهور به سوریه و استقبال بی‌نظیر مردم سوریه از آیت‌الله رئیسی و ماموریت ۷۰ هزار کیلومتری ناوگروه ۸۶ ارتش و طی کردن دور دنیا را تابلوهای ترسیم‌شده برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی عنوان و اظهار امیدواری کرد: این موارد به همراه طرح‌های معیشتی و اقتصادی و نظارت بر قیمت‌ها بر اقتدار کشورمان بیفزاید.

وی ادامه داد: در دهه کرامت از سالروز ولادت بانوی کرامت حضرت معصومه (س) تا ولادت حضرت امام رضا(ع)، باید جنبه معرفتی این دهه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد؛ البته جنبه شادی هم لازم است اما نباید بر جنبه معرفتی غالب شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با گرامیداشت و تبریک روز دختربه مناسبت میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و تبیین مقام علمی، عملی و بصیرت آن حضرت اضافه کرد: حضرت معصومه (س) در تمامی زمینه‌ها اسوه و الگوی زنان و دختران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.