سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۲۵ هزار واحد خون در مهاباد فرآوری شد

رئیس اداره انتقال خون مهاباد گفت: پارسال ۲۵ هزار و ۴۰۷ واحد خون برای فرآیند فرآوری و تولید فرآورده‌های خونی به این اداره ارسال شده است.

داوود نصر رئیس اداره انتقال خون مهاباد گفت: این اداره تامین‌کننده خون مورد نیاز مراکز بیمارستانی شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی از جمله میاندوآب، تکاب، شاهین‌دژ، بوکان، نقده، سردشت، پیرانشهر و اشنویه است.

وی اضافه کرد: در این پایگاه انتقال خون از خون‌های اهدایی فرآورده‌هایی مانند پلاسما خون، گلبول قرمز فشرده، خون فیلتردارو پلاکت خون فرآوری و این محصولات در سردخانه با دمای منفی منفی ۴۰ تا مثبت چهار درجه ذخیره می‌شود.

رئیس اداره انتقال خون مهاباد با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲۵ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی خون اهدا کردند، گفت: از این تعداد بیش از ۱۰ هزار نفر در مهاباد، ۶ هزار و ۹۹۸ نفر در میاندوآب، ۶ هزار و ۱۰۴ نفر در نقده و ۲ هزار و ۲۹۶ نفر در چهار شهرستان سردشت، تکاب، بوکان و شاهین‌دژ با مراجعه به پایگاه‌های ثابت و سیار، خون اهدا کردند.

وی افزود: در این مدت ۱۱ هزار و ۹۲ نفر به پایگاه انتقال خون مهاباد مراجعه کرند و ۱۰ هزار و ۹ نفر موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد ۱۸۵ نفر اهدا کننده خانم و مابقی مرد بودند.

به گفته وی، از مجموع کسانی که در مهاباد خون اهدا کردند، هزار و ۳۳۰ نفر برای بار نخست و پنج هزار و ۳۰۷ نفر اهدا کننده مستمر بودند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.