سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت ۶۲ هزار تن زردآلو از باغ‌های شاهرود آغاز شد

رییس اداره جهاد کشاورزی شاهرود گفت: برداشت ۶۲ هزار تن زردآلو از پنج هزار و ۲۰۰ هکتار باغ‌های بارور این شهرستان آغاز شد.

حمید آقابیگی رییس اداره جهاد کشاورزی شاهرود با اشاره به اینکه سطح زیر کشت زردآلو در شهرستان شاهرود ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار است، افزود: پنج هزار و ۲۰۰ هکتار باغ‌های این شهرستان بارور و یکهزار هکتار غیربارور است.

وی با بیان اینکه برداشت زردآلو از چند روز پیش آغاز شد و تا پایان مردادماه ادامه دارد، ابراز کرد: میانگین برداشت این میوه از باغ‌های شاهرود ۱۲ تن در هکتار است.

آقابیگی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از زردآلو تولیدی به صورت تازه‌خوری استفاده می‌شود، اظهار کرد: محصول تولیدی برای تازه‌خوری در سطح شهرستان شاهرود، استان سمنان و شهر‌های همجوار توزیع می‌شود.

۳۰ درصد زردآلو تولیدی فرآوری می‌شود

رییس اداره جهاد کشاورزی شاهرود ادامه داد: ۳۰ درصد باقیمانده زردآلوی تولیدی جهت فرآوری به صورت برگه، قیسی، کمپوت و لواشک، در کارگاه‌های این شهرستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی به سرمازدگی و بارش تگرگ طی فروردین و اردیبهشت امسال در شهرستان شاهرود اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد از این محصول در برخی از باغ‌های این شهرستان بر اثر سرمازدگی از بین رفت و موجب کاهش عملکرد تولید زردآلو شد.

آقابیگی به ارقام زردآلوی تولیدی شاهرود اشاره کرد و افزود: قوامی (شاهرودی)، رجبعلی، خیبه‌ای، جهانگیری، حاج محمدی، منوچهری و کبریایی، از انواع این محصول است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.